《[C] Putera Kayangan》Bab 55 : The End
Advertisement
Hari ni, Anayra dan Aydin nak pulang ke rumah. Katanya Aydin ada surprise untuk gadis itu.
Zafran pun berkemas. Dia pun nak pulang juga esok. Malu juga dia nak duduk di rumah Aydin ni tanpa Aydin atau Anayra.
Setelah lega membuang hajat, Zafran pun keluar dari tandas menuju ke bilik. Sedang dia mengemas, mata dia menangkap sekeping sticky note bersaiz agak besar berwarna pink terlekat pada almarinya.
Muhd Zafran Alternatif,
Saya tulis pesanan ni ketika awak sedang bertarung nyawa dalam tandas untuk membuang tinja. Mungkin bila awak baca ni, saya dah pulang ke rumah sebab lama sangat nak tunggu awak membuang! Tak mampu saya nak tahan bau yang terlalu HARUM dari masterpiece awak tu. Baik saya pulang ke rumah sebelum saya pulang ke Illahi sebab bau tu.
Saya just nak cakap. Take care! Jangan lupa baca doa tau! Maybe kita tak jumpa dah lepas ni. Haih.
You gonna miss me, Zafran.
From your Future Wife
Farah <3
"Tch... Althaf lah! Eee... kepala hotak dia alternatif! Dahlah tak malu. Try hard betul Minah Pervert ni," rungutnya sendiri. Geram pula rasanya.
×××××
"Kita nak pergi rumah siapa ni Aydin?" mata Anayra rumah rumah di sebelah kiri. Rumah mewah wey!
Lagi dia terkejut. Dekat pintu masuk tadi siap ada polis yang jaga. Bila tanya Aydin. Sini rumah rumah untuk orang kaya. Up level dari taman Encik Zahrain. Sistem kawalan dia lebih ketat.
Rumah dekat sini silap silap boleh cecah ratusan ribu.
"Rumah kitalah,"
"Rumah kita? Awak tipu saya ke?"
"Mana ada saya tipu! Eee ingat saya tak mampu? Saya boss kedua syarikat abang awak tu. Awak ingat gaji Interior designer ni seribu dua?"
Ouh haahkan... Dia Interior designer. Mestilah duit berkepuk-kepuk. Bisik Anayra dalam hati.
"Haa... Diam pulak. Dia ingat titew ni tak berduit ke?"
"Eee... Diamlah itik!" bentak Anayra
"Eh itik itikkan suami pulak eh!"
Mereka saling berjelingan mata.
Aydin pun membelok memasuki perkarangan rumah. Rumah banglo yang tersergam indah didepan mata Anayra di amatinya.
"Besarnya! Kalau awak busy sampai kena stay dekat office macam kita couple dulu macam mana? Saya ni dah lah penakut nak kena tinggal sini," bebel Anayra. Geram dia sebab rumah Aydin ni besar sangat. Beli jelah rumah yang ada 3 bilik.
Dia dengan Aydin bukan ada anak lagi pun sampai nak beli rumah besar paus ni.
Advertisement
"Alah senang nanti ada anak ramai. Tak payah nak berpindah randah bagai. Menyusahkan je nanti," kata Aydin selamba.
"Amboii... Berapa anak awak nak tu?"
"Kalau boleh... 1 team bola sepak,"
"Eee... hotak dia!" bentak Anayra.
Aydin hanya gelak saja. Dia turun dari kereta lalu membukakan pintu untuk isteri tercintanya itu.
Anayra turun dari kereta. Huluran tangan Aydin disambutnya. Mereka pun jalan beriringan.
Tapi mereka tak terus masuk, mereka pergi ke bahagian belakang rumah terlebih dahulu.
Makin meliar mata Anayra melihat keadaan rumah Aydin itu. Mulut dia terkumat-kamit ingin memarahi lelaki itu.
"Sayang kenapa? Nak saya cium bibir tu?" hairan Aydin lihat bibir isteri dia tu terkumat-kamit.
"Eee! Awak ingat kita ikan ke? Kenapa rumah macam aquarium?!" geram Anayra. Tak tenanglah dia nanti. Takkan dia nak pakai tudung dalam rumah sendiri.
Meletus tawa dari si Aydin. Marah pasal cermin-cermin tu rupanya. Dia memang ada niat nak letak langsir. Tapi langsir yang dia tempah tak siap siap lagi.
"Alah... Nanti saya letak langsir eh? Kain tu tak siap lagi," pujuknya.
"Kalau hujan... Sofa tu tak basah ke?" soal Anayra.
Aydin menggaru kepala. Betul jugakan? Nantilah dia tambah atap. Malas nak fikir. Dia pun bawa Anayra masuk ke rumah dengan segera. Risau nanti berbakul-bakul si isteri tu complain pasal kekurangan rumah dia ni.
Dari ruang tamu hinggalah ke dapur. Semua dia tunjuk. Library dan Gym serta Surau juga turut ada di rumah dia dan Anayra ni.
Sekarang, tiba masanya untuk ke bilik mereka berdua. Pintu bilik dibuka. Terus Anayra tergamam. Entah seni apa yang Aydin gunakan untuk bilik mereka tu. Lagi satu! Luas gila!
"Lawanya hiasan bilik ni," Anayra mula menapak ke seluruh bilik. Waduh, patutlah ramai suka dengan servis Aydin dalam bab perhiasan dalaman ni.
Dan patut jugak abang dia mati-matian tak nak lepaskan Aydin. Bankrup terus lelaki tu nanti kalau Aydin berhenti.
Matanya terhenti pada satu gambar polaroid. Gambar dia tertidur dalam kereta Aydin!
"Bila ni?" Tangan Anayra mengambil gambar itu. Dia memakai baju sejuk berwarna putih.
"Saya ambik gambar awak ni masa kita balik dari Cameron. Comel je awak tidur. Siap meleleh air liur basi lagi,"
"Tipu! Tak ada pun air liur dalam gambar ni," bentak Anayra. Dia mencebik. Banyak kali dia belek gambar tu cari kesan air liur.
Advertisement
"Sebab saya dah lapkan," tipunya. Saja dia nak mengusik si budak kecik Anayra ni. Mudah percaya dia ni.
Anayra merengek. Dia menghentak-hentak kaki dia beberapa kali. Aydin terus saja memeluk isterinya itu.
"Tak tak... Saya gurau. Alolo masamnya muka. Jom saya tunjuk almari," isteri dia yang cemberut tu dia peluk dengan kemas dan angkat. Tergantung di udara kaki Anayra tu.
Anayra sembamkan saja muka dia di dada bidang Aydin. Dah lama dia berazam nak sembam muka di situ. Tengoklah, dada suaminya itu akan jadi tempat kegemaran dia.
Sampai di bilik wardrobe. Aydin meletakkan semula Anayra ke bawah. Ternganga mulut Anayra. Disangkakan almari kecil tapi tak! Sebilik terus!
Di tengah-tengah ruang bilik ada meja kaca. Dalam tu tersusun barang kemas Aydin dan juga barang kemas untuk perempuan.
"Banyaknya barang kemas! Semua ni ori ke tiruan?"
"Ish, mestilah ori. Semua ni khas untuk isteri saya yang comel ni. Nanti bila-bila awak pakailah. Mesti cantik kan?"
Aydin memeluk Anayra dari belakang seperti kali pertama dia kena tangkap basah dengan isterinya itu. Mata Anayra masih meliar tengok semua perhiasan tu.
"Anayra Zaara,"
"Ye..." Anayra memandang Aydin dari pantulan cermin yang atas pada dinding dihadapan mereka. Aydin juga turut memandang ke arah yang sama.
"Saya nak mintak maaf. Saya dah banyak sakitkan hati awak. Lagi lagi masa saya buat keputusan terburu-buru untuk putuskan pertunangan kita,"
Anayra menggariskan senyuman.
"Tak apa. Bukan salah awak sepenuhnya. Saya pun salah jugak," tangan Aydin yang memeluk pinggangnya di usap.
"Saya benci sangat dengan diri saya masa tu. Saya jijik dengan diri sendiri. Sebab saya tak mampu nak pertahankan cinta saya pada awak. Saya ikhlas cintakan awak,"
Anayra hanya mendengar.
"Saya gelabah tau bila Farah kata awak nak datang Kedah. Saya tak tahu nak buat apa, nak layan awak macam mana. Saya ingat nak layan awak macam orang luar. Tapi tiba kene tangkap basah, sampai tiga kali pula tu. Jadi saya layan jelah awak macam biasa. Alang alang kan,"
Anayra memalingkan tubuhnya menghadap Aydin. Berkerut habis dahi Anayra.
"Tiga kali? Bila?"
"Masa awak pengsan dengar pesawat abang hilang dari radar tu. Saya dukung awak sebab Farah suruh. Lepas tu papa dengan ayah Farah nampak,"
Anayra tayang muka tidak percaya. Tak sangka lelaki tu yang mendukungnya. Ingatkan Farah.
"Awak dukung saya? Yeke?" tanya Anayra dalam keadaan teruja.
"Haah. Tapi kalau ikutkan hati saya nak biar je awak terbaring atas tanah tu. Dahlah berat. Nyaris saya nak heret awak tau,"
Anayra mencebik. Tanpa segan-silu dia mencubit puting lelaki tu. Rasakan!
"Auchh... Amboi main cubit cubit eh! Cubit kat situ pulak tu. Meh sini saya nak cubit pulak!"
Laju saja Anayra lari meninggalkan Aydin dibelakang. Ruangan bilik itu penuh dengan gelak tawa Anayra Zaara. Maka, babak kejar-mengejar macam filem Hindustan.
×××××
"Haih penatlah!" Aydin merebahkan dirinya ke atas katil. Penat dia nak kejar Anayra.
Tubuh kecik isterinya itu memainkan peranan sungguh! Senang saja Anayra lolos dari Aydin.
"Alah... Cepatnya penat. Mesti faktor tuakan,"
"Hey! Saya baru 25 nak masuk 26 tau!" pintas Aydin. Geram pula dia digelar tua oleh isteri dia yang comel tu.
"Eleh... Tualah tu!" Anayra menanggalkan tudung bawalnya dan masukkan ke dalam bakul. Lalu dia merebah diri disebelah Aydin.
"Dapat!" Terkejut Anayra bila diri dia dipeluk lelaki bermata hazel tu. Bukan setakat tangan je, dengan kaki kaki dia guna untuk peluk tubuh kecil Anayra.
"Eeee mana aci!"
"Aci kat India,"
Anayra memasamkan mukanya. Dia protes. Dengan selamba Aydin mendaratkan bibirnya pada bibir Anayra yang dah muncung sedepa tu.
"I hate you,"
"Bencilah... Tapi hati saya ni tetap akan sayang awak Anayra Zaara," rambut Anayra diusap lembut. Mata Anayra direnungnya.
Lama tak lama, merona merah jadinya muka Anayra. Malu di renung begitu lama.
"I love you, Anayra Zaara."
"I love you too, Aydin Zayaan."
Mereka saling menghadiahkan senyuman. Cerita mereka tidaklah terlalu berat. Tapi perpisahan yang pernah mereka hadap hampir setahun itu hampir membuatkan mereka putus asa.
Hanya kerana masa silam Aydin Zayaan. Masa silamnya yang kaki perempuan itu terus menerus menghantuinya.
Tapi sekarang, dia dah dapat bidadari syurganya.
Saya akan jaga awak Anayra. Saya cintakan awak kerana Allah. Aydin berjanji di dalam hatinya.
"Erm... Anayra,"
"Apa?"
"Saya tak main main tau bila saya kata nak ada anak seramai team bola sepak,"
"Ha?! Awak fikir saya ni kilang ke? Amboii! Suka hati dia je eh? Patut beli rumah besar besar. Eee penat nanti ada anak ramai ramai tau!"
Aydin hanya tersenyum mendengar bebelan isterinya.
Comel.
"Dah... Lepas ni kita tengok abang Zafran tu pulak kawin,"
"Cis... Nak ke orang tua tu kawin?"
end
Advertisement
-
In Serial46 Chapters
Little Love
'Just another cliché.'------------Every good girl needs a bad boy.It's just logic.Even Amoret, the naive girl from England knew this.She just wasn't expecting it.But who ever is?------------All Love has ever wanted to do was take control of her life, and make her own choices for herself. Finally, this comes in the form of moving to her brother's home in America and living in a house of eleven boys, all just to escape her father's wrath. It isn't easy, especially being financially cut off from her parents, but she makes it work, falling in love quickly with Greyson. But Greyson leads to numerous issues.Is he in a gang? Does he fight? Does he race? All three? Who knows.Her brother, apparently.It's kind of a wrong place, wrong time thing, however, this naive girl suddenly becomes the focus of the resident bad boy.And everyone knows how that turns out.------------"Love?" I jumped slightly and looked up, only to see him looking down at me. We had arrived at the ice cream parlour, obviously me being too enchanted by his tattoos to notice. The familiar blush flooded across my face again as he got out of the car and came around to my side, opening the door and leaning in close before I could get out, his lips close to my ear. He sighed slightly, making goosebumps rise up on my arms."I have tattoos in a lot of other places you might want to see..." Oh. My. God. He was trying to kill me, burn me alive from the inside out. All I could do was squeak and shove my face into my hands. He laughed loudly and picked me up, swinging me out of the car and putting me down on my feet."Adorable."
8 158 -
In Serial6 Chapters
Fairy Godmother Inc. (Apollo's Angel- Book 1)
"All you must do is sign on the dotted line and all your romantic dreams will come true," the Fairy Godmother says with a twinkle in her eye. This is what happens when you do not read the fine print in a very detailed contract, you miss all the things that are immediate deal breakers. Viola Vonsula, a proud resident of New Orleans, lives on the top floor of an old Victorian mansion on a very normal street. But normal is no longer a word she can use to describe her life since signing the official contract of Fairy Godmother Inc. They forgot to tell her that she would be competing against other women in a very dangerous game. A game where she would be thrust into an alien world for the mere hope of catching the dashing Prince's heart. And let me say this, this prince is one hot alpha-male that has a serious attitude problem. We do not get along save for the fact that he can turn my insides to mush with one look. But the silver lining here is that you can have a happily-ever-after if you survive. You can't fall in love if you're dead. It tends to spoil the romance. Just a couple reviews "I just finished reading the book and I'm telling you YOU WILL NOT REGRET READING IT! ITS ONE OF THE BEST BOOKS IVE EVERR READ AND THAT IS SAYING A LOT!" -LoveYouToo200624 "I love you so much much for creating such a masterpiece. It's absolutely awesome. It deserves to be published. Can I advertise it on my board?💞💞💞💕🔥💕💜💙💛🧡💝💝♥️💖❣️❣️" -Bop-Jae "OMGGGGG IM CRYING THIS BOOK IS ONE OF MY FAVORITES" -thisbitchisahoe "Okay so this is my 3 favorite book of all time in my whole short time of existence" -EscurasRain "I loved this story. I cannot wait until the next story gets posted ❤️❤️❤️" -whatsmyusername17 "Oh God, oh god, oh god I can't believe I haven't read your book before!!! U r an amazing writer, DAMN it got me hooked, I finished ur 1st book in like 3 hrs" -Sleepy_headd
8 181 -
In Serial47 Chapters
slow ride | STEVE HARRINGTON.
Ringo Wheeler had enough problems - she was named after a member of a band she doesn't even like, she can't find her favourite record in any store along the East Coast and she pissed her parents off enough to be shipped to Indiana.Now, she has a new set of problems - being the 'new kid', sharing a room with her cousin Nancy and Nancy's intolerable boyfriend, Steve Harrington. Oh, and a demon that escaped from an alternate dimension is trying to kill everyone.[season 1 - season 2][complete][book 1]Sequel 'Fast Car' is out now! WINNER 'Best Steve Harrington' by @strangerthingsclubHIGHEST RANKINGS - #1 IN 'steveharrington'#1 IN 'strangerthings'
8 158 -
In Serial34 Chapters
Artists and Arrogance (A Draco Malfoy love story)
“you know Luna... I meant what I said, that prank I’ve been promising you is real.” She could see in Draco's eyes that he meant it and before she could respond he stomped off, leaving her to wonder what just happened. She couldn’t help but think about what he’d said and even though he had been threatening her, when she thought about it again the thing that stuck out most was he didn’t call her Loony... he called her Luna.
8 155 -
In Serial59 Chapters
You Were Mine [ Billionaire Series #3 ]
"You were once mine and you have no choice but to be mine again." - Diego Brix RiveraCrizia Aguilar and Diego Brix Rivera was married. They get annulled because of a competition between Diego and his cousin. Yes. Diego left Crizia hanging after he fucked her for months. He chose to compete with his cousin and to break up with his wife.Until they meet again. Will Diego win her back again? Or let her look for someone who can truly love her and the one who will never break her heart?WARNING : R-18 | Mature Content | SPG• 021821
8 147 -
In Serial65 Chapters
I Like Selena Gomez || Taelena Fanfiction (Taehyung x Selena Gomez)
Kim Taehyung (V) from BTS has had a crush on Selena Gomez since 2017. He has spoken about her in interviews, but she seems to never respond to them. Will Taehyung and Selena finally meet? What problems will they have on the way? Will he be able to save her from her abusive boyfriend?Cover: army.lenators on IG
8 96
