《SOLAR INSTAFAMOUS !》004 | selfie
Advertisement
Laaa laju benar anda ke sini? Rindu aku la tu haha.
By the way, sebelum kau orang baca, baik tekan butang vote tu dulu sebelum aku sental muka kau guna dynamo. Eh, takut ke? Janganlah nanges weh kurang manis muka kau aku tengok. Eh sejak bila muka kau manis ni.
Okeh, aku tau korang yang baca ni semua segan tengok aku yang hot and spicy ni tiba-tiba cam flirt korang but hey please no. Aku bagi ayat ni pun tengah tunggu korang yang entah bila lagilah nak follow ig aku.
Sebelum aku mulakan cerita, aku nak cakap sesuatu.
Cereal tak?
Eh.
Curious* apa bengap aku ni.
Nak tau tak?
Jawab nak dulu baru leh.
Tak nak? Haa tak nak la cakap.
Tapi kenapa still scroll? Nak la tu. Tsundere betul.
Ok, aku cakap.
Sesuatu.
Haha aku taulah tak lawak tapi tolong la gelak sikit. Kesian kat aku ni.
But it's okay, bukannya aku peduli. Berbalik ke pangkal jalan semula, so cam title atas tu, popularity aku akan meningkat bila aku post muka aku sendiri. Sebenarnya aku pernah buat cara ni tapi selalu tak jadi. Alhamdulillah, dapat pakej kecaman orang lagi.
Weh korang nak dengar cerita dongeng tak? Ni bukan cerita Cinderella yang kejam selalu buli mak dan kakak tirinya tu, ni bukan jugak kisah Snow White yang kena makan hidup-hidup oleh tujuh orang bunian.
Ni cerita lagi dongeng. Aku pernah jadi femes.
Haha tak caya ke? Baik korang caya sebelum aku tumbuk rahang sorang satu sampai pecah.
Weh gurau je. Aku garu ketiak kat sini pun takde sudi pandang, apatah lagi nak tumbuk korang.
Okey, kita berbalik semula ke pangkal bintang.
Dulu aku pernah jadi femes.
Waktu tu Duri ambil gambar aku dan postkan kat ig. Punyalah bangga masa tu siap nak bagi hadiah beg kulit kijang lagi, rupanya Duri baik hati sangat tolong editkan muka aku macam anjing. Dah la ramai like. Hampas.
Advertisement
sayatoyolyangcomel HAHAHAHAHAHAHAH HARAM SUNGGUH MUKA MU SOLAR
FatImImImImi dia najis mughalazah ke gais? @hoiywak ?
hoiywak entah la weh, berdekah aku kat sini. Mak aku pun dah tutup hidung hidu kentut aku.
FatImImImImi AHAHAHAHAHAHAHAHAHA weh pengotor kau
Inilah dia komen-komen yang kacang bertuah ya anak-anak. Alhamdulillah, masih segar di ingatan walaupun aku cuba nak lupakan.
Jadi dari situlah, aku haramkan Duri sentuh mana-mana gajet aku. Haha padan muka. Malukan aku lagi.
Okey, sekarang kita cuba jayakan misi kali ni.
Aku pergi luar diikuti suster ngesot yang terberak-berak tengah kejar dari belakang. Kau gaka, background mana sesuati untuk aku berselfie weh?
Korang ada cadangan ke? Ke cadangan korang pun takleh pakai?
Sasaran aku ialah bilik Gempa. Yalah, kan bilik Gempa satu-satunya bilik paling kemas dalam rumah rongak setengah ni. Yang lain semua bilik macam tempat pelupusan sampah.
Krekkk...
Tak. Tu bukan bunyi pintu dibuka. Tu bunyi kentut Gempa.
''Hai Solar? Siapa perempuan belakang kau tu?'' sapa Gempa ceria. Suster ngesot ku lihat hanya tersipu-sipu. Malulah tu.
''Entah, tak kenal. By the way boleh pinjam bilik kau? Nak ambik gambar sat.'' Aku kata tanpa tunggu balasan Gempa. Cepat saja pintu itu direntap dan tercabut sekelip mata.
Wah! Amazon gile bilik ni! Cantik beb cantik.
Langsir bilik Gempa terkoyak-koyak. Nampak sangat tak cukup duit nak beli baru. Lampu bilik dia pula Alhamdulillah selamat innalillah. Aku rasa nak call ahli forensik pulak bila nampak ada kesan tembakan dan darah merata-rata. Tapi aku malas.
''Tu bukan darah. Tu sos tomato,'' tiba-tiba Gempa menjawab. Tak tanya pun.
''Oh ok.'' Aku sudah siap berposing ala-ala Rowan Atkinson depan kamera. Background yang ku pilih adalah dinding putih bersama dengan tubuh yang dilitupi kain kafan sebelah sambil buat gaya peace.
Kcak!
Gambar kami akhirnya siap diambil. Akan aku hantar gambar-gambar tu kepada pocong kat sebelah dalam whatsapp dengan janji, dia akan follow ig aku. Alhamdulillah, dapat jugaklah satu follower.
Advertisement
''Aku pun nak selfie.'' Walaupun nada Gempa kedengaran berbisik, tapi aku yakin suara tu datang dari siling bilik.
Aku pandang Gempa yang tengah bergayut atas kipas siling dengan suster ngesot buat muka comel depan aku. Terpaksalah dengan kurang rela, kami berempat mengambil gambar lagi.
''Awww... berminyaknya muka I. Tak maulah! Ambil gambar lagi sekali!'' Awwww gediknya Gempa di sini. Almaklum baru berjangkit dari suster ngesot.
''Yalah, yalah,'' pasrah nada aku.
Gambar ketiga diambil.
''Pocong, kenapa tak buat gaya peace? Kena ambik gambar sekali lagilah nampaknya!''
''Tangan saya kan berbalut.'' Sayu saja pocong itu bersuara.
Gambar keempat diambil.
''Suster ngesot! Kau pahal buat muka huduh namati tu?!'' -Gempa, menjerit.
''Muka saya memang hodoh kak.''
''Meh aku tepek bedak sikit kat muka kau. Cacat penglihatan aku tengok muka sehodoh ni.'' -Gempa, ambil bedak.
''Kau simpan kosmetik, Gem?'' -Solar
''Tu raju punya. Dia minta aku simpan.'' -Gempa
''Kalau raju punya, kenapa kau guna?'' -Solar
''Shhh Raju tak tahu.'' -Gempa
Gambar kelima diambil.
''Weh Solar? Kenapa senyum macam tu?'' -Suster ngesot
''Apa? Aku memang senyum macam nilah.'' -Solar
''Tak, maksud aku kenapa kau buat senyuman yang menggoda tu? Fuh, cair aku. Jantung aku pun berdegup kencang macam Ferrari tercabut butang brek.'' -Suster ngesot
''Kau tak tengok cermin ke tadi?'' -Solar
''Jahat kau.'' -Suster ngesot
Berlanjutlah sesi bergambar dan akhirnya gambar-gambar tu semua takleh pakai. Semua jadi sampah. Jadi apa function aku ambik gambar tadi?
Ikutkan rancangan awal, aku selfie sorang diri je. Mana datangnya manusia-manusia penyibuk tu?
Rancangan aku diakhiri dengannampaknya.
____________________
Advertisement
- In Serial69 Chapters
Katra
Kardin lived a happy and good life. That is, till he was given a strange orb by an even stranger man, maybe even a demon. He watches as his village is burned, the villagers slaughtered and his friend devoured. He escapes into the Jungle of The Gods, a place of ancient ruins and deadly animals. There, he is changed and his fate diverges from what should have been his death. Now he must forge his own path in a world of great beauty and power, where death lurks around the corner and battles between veritable gods are fought. Where nations clash and ancient beings destory civilizations on whims. But unseen cogs move under the surface, events transpiring beyond simple understanding. Strange and powerful items called Artifacts have started to reappear across the land of Auren, empowering their wielders far beyond what cultivation can give. The Traezar Empire and all of Auren are on the precipice of war and strange beings have started to emerge, all with an agenda of their own. Chaos is brewing, and Kardin must survive it, all while trying to attain vengeance and understand his strange and anomalous Katra. ***Current Schedule*** I am currently releasing 1 3,000(Sometimes I end up writing waaaay more) word chapter halfs every week. If there is not some sort of notice as to why I have vanished, then I'm probably dead. Let's hope I don't die then, eh? *Ducks under flying knife* I own this cover, put my own blood, sweat and an hour of my time into it. Ahahaha! This story is inspired (I stress this word, as because most of the story is different) by Will Wight’s Cradle. I highly recommend you read it! (Please for gods sake, if you have something to say, please do it in a curteous fashion. I don’t need any more maniacs flying at me and trying to stab me with sporks, I am already insane enough to fill that role.*Winks*) **What is This Story?** Think cultivation mashed with western fantasy, put into a pot to boil and then drunk while it's pipping hot. All the while a mad man(me) cackles insanely over the pot, stirring. It draws from xianxia lightly, which means no exasperated angry young masters. No “genuis” or “prodigy” MC, one that is not OP, or anything of the like. If you don’t like cultivation novels, this might still be up your alley. MC focuses on “Life Shaping”, see poll 2 for more Info. Warning! If your are squeamish, that gore and traumatizing content tag is there for a reason. I shall dive into both bloody and disturbing scenes and the questionable ethics of manipulating life, and some of it won’t be pretty. With a dose of realism added in. I do add my own evi- I mean despic- no, sorry, interesting twists aswell. >:) Also, I HATE info dumps! *Steps out of the way of a charging semi* Still not dead! Arc 1 (Kindling): Chapter 1 - 13 Arc 2 (Metempsychosis): Chapter 14 - 29 Arc 3 (???): Chapter 30 - ??? A disclaimer, I am new author and am still feeling out my limitations. This story is my hope of bettering my writing skills and to have fun. Buckle up and enjoy the insane journey that is Katra. (Pronounced as cah-tra)
8 244 - In Serial6 Chapters
A Sick Twist of Fate
With a few chance encounters, and a lot of bad luck, a group of adventurers become intertwined within the realms of impossibility that set in motion a series of sick and twisted fates. Follow these hapless wanderers as they travel in search of fame, fortune, and the unknown truths of the world while trying to maintain their sanity. However, many challenges lie ahead in their journey to test their mettle; from hydras with multiple personalities to sarcastic krakens, and Demons of questionable genders to psychopathic mythics. Will our wanderers find what they sought for or will they die trying?
8 217 - In Serial18 Chapters
Invictus
[RANDOM PRIVATE CHATBOX]Topic: Rumors tell of a player that actually managed to conquer at least half of Invictus, the Knight of Mercy. Any thoughts on this?Guest1624 - """"FAKE!"""Guest3758 - """"Shut up! It's true I heard he even turned down all that territory and honor"""Guest3692 - """" I got word that he doesn't kill players, not even PKers"""Guest1624 - """"What a load of BULL!"""Guest6814 - """" I'm more worried about the Shadow that kills whoever crosses him, I mean does he even know about it, or does he order it to do all the killing?"""Guest5206 - """"Whatever, just make sure he joins our guild, he could be our greatest asset or even our biggest obstacle, if he even refuses, tag him and KOS we don't need any more competitors"""All in chat - """"Understood""""
8 126 - In Serial8 Chapters
Percico
After the war with Gaea ended, Annabeth couldn't do it anymore. She couldn't just stay the same. She had to change...something. So she told Percy she just needed her space. Percy took this hard. He needed her. She was his Wisegirl. And just when he needed her the most, she left. The seven are trying to get Percy back on his feet, but there seems to be only one person who can really do that. Nico. So when Nico needs Percy to drive him to the dentist, will something happen? Read and see. A/N: I do not own Percy Jackson or any of the pics or art used in this book. I got the idea from a meme saying it'd b cool of someone wrote that as a fanfic. So, I figured I'd give it a go. It's just going to be a short little thing, but I think the story is still cute.
8 117 - In Serial23 Chapters
SHIVI KI DASTAN
Enjoy reading🤍✨This story is under editing.#1 Kanwardhillon(28/05/2022)#1 PandyaStore(27/07/2022)#2 Shiva(27/07/2022)#2 KanwarDhillon(27/07/2022)#1 PandyaStore(3/08/2022)#2 Shiva(3/08/2022)#2 KanwarDhillon(3/08/2022)
8 107 - In Serial3 Chapters
It's not all "Roses"
If I try to write a desc I'm gonna end up writing the whole story sooo all I can say is: Sad bakugou 😌!ART NOT MINE!
8 183

