《[C] Putera Kayangan》Bab 29 : Daddy
Advertisement
Aydin yang sedang memakan sepotong cheesecake kini menjadi tatapan aku. Entah kenapa, hati aku sakit lepas mendengar bait bait kata yang dilontarkan oleh Kak Mira tadi.
Sakit yang amat sangat.
"Sayang, are you okay?"
Aku tersedar dari lamunan aku setelah mendengar suara serak basah lelaki dihadapan aku ini. Aku tersenyum tipis seraya mengangguk. Sesudah itu aku menundukkan kepala sedikit.
"Are you sure? Ada apa apa nak kongsi? Saya sedia mendengar,"
Garfu yang digunakan tadi dia letak di tepi piring yang masih ada tersisa kek keju. Kedua dua siku di letakkan di atas meja. Mata hazelnya memandang aku dengan perasaan ingin tahu dan caring mungkin?
"Tak ada apalah. Jangan risau okay?"
"Macam mana saya tak risau? My lady yang mulut tak reti nak senyap ni membisu je dari tadi,"
Aku hanya senyum memandangnya. Belum sempat dia mahu memujuk aku untuk membuka cerita lagi, Aiman berlari ke arah kami dengan muka cuak.
"Nayra! Tolong aku Nayra," gelabah Aiman. Kepala dia asyik toleh ke belakang.
"Kau kena kejar dengan hantu ke apa, Man?" soal Aydin. Dahi dia berkerut, pelik dengan tingkah laku Aiman.
"Ni lagi teruk hari hantu, Din! Tak ada apa lagi menakutkan dari perempuan!"
Huh? Tempah kubur betul dia ni. Sedar tak yang aku ni perempuan?
Aiman menyorok dibelakang badan tegap Aydin. Lelaki bermata hazel itu mula rimas. Banyak kali dia berdecit.
Aku pandang ke arah pintu masuk. Terbutang mata aku. Dengan pantas aku berpaling ke arah lain.
Aydin mula pelik tengok aku dan Aiman yang muka dah pucat lesi ni. Kalau toreh, mahunya tak keluar darah.
"Korang ni kenapa?"
"Polis cantik tapi bodoh tu datang cafe!"
"Ha?" Spontan Aydin.
"Aiman ni. Dia permainankan polis perempuan tu. Ada ke patut dia bawak keluar perangai mangkuk hayun dia. Dia cakap dekat polis tu yang dia ni cacat, so boleh parking dekat tempat OKU,"
"Kau cacat, Man?"
Aiman senyum paksa sampai menampakkan lesung pipitnya. "Ni"
Serta-merta dahi Aiman dilastik kuat oleh Aydin.
"Ini makan dia!" Ujar Aydin geram.
Kerut kerut muka Aiman menahan sakit. Pipi dia di sapu-sapu.
Advertisement
"Aku lastik dahi, kau sapu pipi asal?"
"Eh salah sapu," dia mula sapu dahinya semula.
Wah, sungguh aku tak sangka. Aiman tak tipu yang dia cacat. Cacat otak!
"Yang tu ke?" Aydin menunding jari. Namun dengan pantas Aiman menarik tangan Aydin dari terus menunding jari.
"Jangan ketara sangat tunjuk tu halah kau ni!" Aydin buat muka selamba. Tiba tiba dia seakan sedar sesuatu.
"Wait, korang keluar berdua?" Wajah aku dan Aiman dipandang bersilih ganti.
Ha... mula dah Overthinking dia tu!
Aku dan Aiman masing masing kelu melihat wajah garang Aydin. Tak lama kemudian, dia tersenyum sinis. Aydin berdiri meninggalkan kami yang terpinga-pinga di meja. Tak dapat nak baca apa yang ada di dalam akal lelaki itu. Kami saling berpandangan antara satu sama lain.
"Korang! Ouh... Korang yang tipu aku hari tu!"
Terkejut beruk aku dan Aiman memandang wajah perempuan yang menunjukkan wajah bengisnya itu.
"Matilah kita, Man." Bisik ku perlahan.
Bergerak-gerak halkum lelaki yang bergelar cef di cafe ini, menelan liur. Aydin yang berada di kaunter dipandang. Senyuman sinis terhias dibibir kemerahan miliknya.
"Aku kena buang kerja sebab kau tau!" Berkaca mata perempuan itu menahan air matanya dari keluar. Buku limanya digenggam kuat, menahan geram.
Perempuan itu meluru ke arah Aiman. Tengok dia yang seakan mengabaikan kewujudan aku di situ pun melangkah laju ke pintu keluar meninggalkan Aiman.
"Nayra! Eee!"
×××××
Sekali lagi kami ke Tasik Titiwangsa. Saja Aydin bawa aku ke sini sebab dia tengok aku macam moody je. Aku bukan apa. Tapi aku asyik fikirkan kata kata kak Mira.
Wajah Aydin yang dari tadi senyum memandang aku membuatkan aku rasa tenang.
"Aydin,"
"Hmm..."
"Kak Mira ada cerita something dekat saya tadi masa awak jumpa Aydan,"
Air muka Aydin mula berubah. Dia seakan tak tenang mendengar kata-kata aku tadi.
"Jadi, awak dah bencikan saya?" Aydin merenung ke dalam anak mata aku.
Luluh hati aku tengok anak matanya yang mula berkaca. Aku menguntum senyuman.
"Kenapa pulak saya nak benci awak? Saya akan selalu percayakan Mydin saya ni,"
"Betul?"
"Ye, saya akan selamanya percayakan awak,"
Advertisement
"Kalau one day saya cakap saya dah tak cintakan awak? Awak akan percaya jugak?"
Aku terkedu. Kenapa pula dia aku soalan macam ni?
Aydin tersenyum, "bila ayat tu keluar dari mulut saya, buang kepercayaan awak kepada saya, jangan percayakan saya lagi."
Aku memandang Aydin lama. Otak aku cuba untuk menghadam kata-katanya.
Dia ada niat nak tinggalkan aku ke?
×××××
"Kenapa awak bawak saya ke sini, Aydin?" Rumah banglo yang tersegam indah di hadapan aku ni di pandang lama.
"Awak dah lupa? Semalamkan saya dah janji nak bawak awak jumpa someone special."
Oh ya! Baru aku ingat. Tak sabarnya!
"Jom!" Aku terus meluru keluar dari kereta Range Rover hitam Aydin ni.
Sedar tak sedar, aku dah tercongok dekat depan pintu, menanti Aydin yang terhegeh-hegeh tu. Geram pula aku.
"Cepatlah! Saya tak sabar ni!"
"Ye sayang. Tak nampak ke tangan saya ni penuh dengan barang! Bukan nak tolong, bising je tau." Aydin mencebik.
"Amboi bersayang sayang eh beruk dua ekor ni,"
Aku dan Aydin menoleh ke kiri, tempat lapang yang ada pokok pokok bunga yang cantik tersusun. Ada seorang wanita tua yang sedang berjalan ke arah mereka.
"Hehe... Mama," Madam Aysha menyambut huluran tangan Aydin. Belakang tangan wanita separuh abad itu dicium dengan penuh kasih sayang. Setelah Aydin selesai, giliran aku pula bersalaman dengan Madam Aysha.
"Korang ni ada apa apa ke?" Madam Aysha menjongket-jongketkan keningnya berkali kali.
Aku dan Aydin tersimpul malu di situ. Mata memandang satu sama lain.
"Cis, malu malu anjing pulak! Menyampah I," seloroh Madam Aysha sambil senyum mengejek melihat telatah kami berdua yang muka masing masing dah merona merah.
"Mama ni! Ni, budak kecik tu mana? Senyap je."
"Ada dalam rumah tu ha. Tengok cerita Tayo. Pergilah masuk,"
"Okay!"
Aydin berlari masuk ke dalam rumah. Aku pula masih terkial-kial nak tanggal kasut.
"Jaga Aydin baik baik tau, Nayra"
Madam Aysha menghadiahkan senyuman kepada aku. Aku membalas senyuman itu dengan senyuman juga dan mengantuk kecil.
"Baik, Madam"
"Ish... Apa madam madam nya? Panggil mama je,"
"Eh, tak apa ke?"
Hati aku dah berbunga-bunga tapi tak mahulah tunjuk!
"Alah, tak payah berlakon lah Nayra. Padahal hati dah berbunga-bunga dapat greenlight," Madam Aysha tersenyum nakal sebelum menarik tangan aku masuk ke dalam rumah.
Tubuh kecil yang berada dalam dukungan Aydin menarik perhatian aku. Kanak-kanak perempuan yang berusia sekitar 2 tahun itu mengenakan dress berwarna merah jambu. Rambut lurusnya pula di ikat tocang. Pipi montel dia tu, nak je aku gomol.
Ya Allah! Mata dia warna hazel! Cantiknya.
"Nayra duduk lah dulu, mama nak pergi dapur kejap,"
Aku hanya mengangguk. Punggung aku direhatkan di sebelah Aydin yang sedang asyik mencium-cium pipi si comel tu. Dia langsung tak melawan, sebaliknya hanya tertawa suka.
Tanpa sedar, bibir aku mengukir senyuman lebar. Lemah betul aku tengok lelaki main dengan bayi ni.
"Rindunya dengan kesayangan daddy ni, padahal baru pagi tadi jumpa," Aydin memeluk erat si comel tu.
Tiba tiba hati aku rasa sakit. Aku dekat sebelah ni macam tak wujud pula. Haish Nayra, dengan budak pun kau nak cemburu ke? Ya Allah.
Aku berdehem apabila Aydin yang macam dah memang 100% lupa akan kewujudan aku tu. Namun, hanya si comel itu saja yang notice aku.
Lihat saja wajah comel dia tu. Terus aku tersengih lebar. "Hi!" Excited dia macam artis KPOP yang notice aku. Fuh.
"Lupa pula hehe... Ni lah yang saya cerita tu, Aira Shafinaz. Panggil dia Aira, nak panggil baby pun boleh."
"Aira..." Panggil ku sedikit meleret. Dia melopong pandang aku. Comelnya. Kecil je bibir dia.
Pipi montel dia aku usap perlahan. "Comelnya dia," Aira tersengih malu. Dengan segera dia menyembunyikan mukanya di dada bidang Aydin.
Kecil-kecil dah gatal!
"Elelelele... Malu pula dia eh. Malu mummy kata dia comel?"
Aira mendongakkan sedikit mukanya untuk melihat wajah Aydin.
"Kyaa! Comel!"
Aira kembali menyembunyikan wajahnya pada dada bidang lelaki tu.
Amboi kau, suka betul eh kau menyorok kat situ. Tak apa, nanti daddy dah jadi husband mummy, memang Aira tak ada peluang dah.
Huh!
bersambung
Hello i'm back.. ehek.. kalau sayya rajin, saya update 1 untuk sabtu. 1 untuk ahad.
Ehek.. kalau rajin.
😭
if korang dekat tempat Anayra, korang akan percayakan Aydin 100% ke lepas dah dengar semua benda dari orang yang dah lama kenal Aydin?
Advertisement
- In Serial461 Chapters
Mrs. Huo is a Crybaby
Song Yaoyao had already died in her previous life. Her life ended on the day of her 19th birthday.
8 973 - In Serial50 Chapters
The Other Side Of The Lens
"That was weird, but I can't stop my heart beating ten times faster than it should be. Laying down on the bed I face away from the bathroom door not wanting him to look at me. I pull the white cover up to my nose and look at the wall. I hear the bathroom door open and footsteps reach closer to the bed. The covers are being moved behind me as Mateo gets ready to sleep. I reach up to turn off the lap on my nightstand, and when I do we're left in the dark abyss of my room. Mateo's arm wraps itself around my waist and pulls me back into his hard chest. He gently lifts my head up and puts it back down onto his bicep. I take in a shaky breath and close my eyes deciding it is best to just sleep. Feeling his breath on the crown of my head, I'm more relaxed than I was before and start feeling sleepier by the second. But before sleep overtakes my mind. I hear Mateo mutter something. "Good night sweetheart." ~~~~~~Moving on. Growing up.The fears of Mateo and Veronica. Two strangers who have been attending the same high school for the past three years. They believe they are different from each other but they have much more in common than they believe. Senior year things change when Mateo finds an interest in Veronica. She decides to give him a chance and see where the friendship goes. What she doesn't realize is that she's falling for him faster than she thought...and he feels the same.Through a camera lens, Mateo shows Veronica how to live her life to the fullest and that she is not alone in this big world. Meanwhile, Veronica is helping Mateo move on from the tragic incident that occurred in his family.Having faith and trusting that their relationship will stay strong. They decide to overcome whatever is thrown in their direction, and that there is always someone on the other side of the lens. ~~~~~~
8 171 - In Serial41 Chapters
Broken Promises ✓
An Arshi Fanfic The story starts right after the terrace drama between Shyam and Khushi And Arnav has seen Khushi in Shyam's embrace What will his reaction be? Let us find out #90 in Fanfiction on 27.03.2018Cover by KoeliDalmiya
8 142 - In Serial54 Chapters
Connections | ✔️
[COMPLETE] Soz this may be cringe, it was written very long ago A seemingly ordinary, working college girl meets a cool, undeniably sexy boy with millions of followers at his feet. How will their completely different lives allow, or prevent them from getting what they want? Expect some drama, flirty lines, steamy scenes, funny best friends, and perhaps, an overall epic love connection. ~Carter came around the corner as his eyes darkened with a predatory gaze. Oh no. He took a step forward, minimalizing the distance with every dominating stride, as I froze in my spot. My breath hitched as his arms finally encircled my waist and his eyes locked with mine. In one swift motion, he flipped my body so my back was pressed against his chest and hands gripped the curve of my hips. "What game are you trying to play at Valerie?" he spoke in a husky voice. Goosebumps danced along my skin as his hot breath fanned against the shell of my ear and his fingertips lit a trail of blazing heat along the length of my arm. Mentally shaking myself from the trance of that which is Carter Bryson, I tilted my head towards him and whispered; "One where you'll lose." Quickly escaping his hold on me before the tension became unbearable, I spun on my heel to face him and slowly backed away towards the exit. "Good luck though." I added mischievously.With a smirk and a devilish glint in his eyes that could even give hell a run for its money, he replied; "I'm not a player though, baby. I'm the gamemaker."~❗️Mature content. Reader discretion advised. Started 29/09/18. Finished 16/12/18.This book is not to be copied or reproduced in any way.
8 220 - In Serial35 Chapters
Torturing The Billionaire Book 2
#2 in Romance 16/12/2016#2 ambivalent love series #2 romance12/12/2016Sequel to Tempting the Billionaire Book1 Sebastian has gotten the help he so badly needed and after two years of suffering without them, he is ready to win his girls back. He grew up in a broken home and wants the best for his family(and himself) But are they willing to accept back so quickly after all that had happened in the past?What happens when miss Luca formulates a plan of vengeance(revenge is sweet. Yea)?Will she be successful in Torturing the Billionaire without her innocent little heart becoming involved? Or will she end up falling right back in his arms and in his bed?After all first loves never die. Yea? (or so they say)Again there is a book1 Tempting the Billionaire Book1
8 133 - In Serial12 Chapters
Meant To Be Luna
She's been rejected.She's been beaten.She's been used.She's been made for a position of power.***When Kristin Knight is rejected and sold at the hands of her mate, she spends two years in captivity, beaten and used. She keeps up with the time through a sky light window, watching the sun rise and fall, marking each new day without a rescue from the man that put her there.So, when given a fleeting moment to escape, she takes it and runs with the sole purpose of not being caught. Only to end up in Black River territory, the fastest growing pack in the nation, found bloody and freezing to death at the hands of Alpha Grayson Black's guards. And the last thing she expects to find is that unmistakable pull of the mate bond to an entirely new Alpha - one stronger than she's ever encountered before.
8 292

