《[C] Putera Kayangan》Bab 22 : Butik Crystal
Advertisement
"apa maksud awak ni?" Aku memandangnya tajam. Dia nak lamar aku ke apa? Ni cara baru buaya melamar ke?
Ayan hanya mempamerkan muka selamba, "jadi partner saya untuk lusa. Syarikat aku ada event esok so saya nak kau teman saya,"
Ya Allah, semua dia campur. Nasib tak masuk sekali I dengan you.
Lambat-lambat aku setuju jugalah untuk jadi kekasih olok olok si Ayan ni.
"Awak baru balik kerja ke?"
Aku pandang Ayan atas bawah. Kemeja putih dan vest hitam yang masih terbutang. Kain bahagian lengan dilipat hingga ke siku. Dua butang dibahagian leher dibiarkan terbuka. Tie dan suit hitam pula ada elok terlipat di kerusi belakang. Rambutnya masih tersusun rapi. Ditambah pula dengan aura Ayan tersendiri yang lain dari yang lain.
"Haah," jawabnya sepatah.
Mata aku sibuk melihat cara permakaian dia sekarang. Hotnya dia ni.
"Saya handsome sangat ke?" Mata kami bertentangan. Lidah aku kelu bila tengok mata dia dan bibir dia yang sedang tersenyum sinis ni. Senyuman sinis tu menambahkan lagi aura Ayan.
Ayan mendekatkan mukanya ke muka aku. Pipi aku dah membahang. Dengan pantas tangan aku membuka pintu kereta dan turun. Pintu itu ditutup serta-merta. Aku dapat dengar samar samar gelakkan yang terhambur keluar dari mulut Ayan.
Dia suka buat aku gelabah!
"Jom," Ayan melangkah pergi apabila yakin keretanya sudah dikunci. Tangan kirinya yang tadi memegang kunci kereta di masukkan ke dalam poket kan dibiarkan begitu. Dari belakang pun dah boleh nampak betapa segaknya dia ni.
Macam lagak Mafia pun ada.
"Nayra, kau nak aku dukung kau ke?" Ayan dah muka cekak pinggang. Aku pula tersengih dan mengikut langkahnya.
Syok sangat tengok anak teruna orang.
Ayan masuk ke dalam Butik Crystal apabila aku dah mula melangkah mendekati dia. Aku ingat dia nak bukakan pintu untuk aku tapi dia pergi tutup pintu kaca lutsinar tu!
"Ayan!! Bukaklah pintu!" Aku cuba tolak tapi dia tahan saja pintu. Tangan aku tolak dengan sepenuh hati tapi langsung tak mengganggu si Ayan. Dia relax je tengok aku dari dalam.
Eeee... Fikir butik ni mak bapak dia punya ke?
Ayan terjelir-jelir lidah dari dalam, mengejek aku yang tak lepas masuk ni. Aku dah mula cemberut sambil hentak hentak kaki. Geram tau!
Advertisement
Tiba tiba Ayan menoleh ke belakang dengan muka cuak. Dalam beberapa saat selepas itu dia lari menjauhi pintu sambil terkekeh-kekeh. Aku pula membatu di situ.
Wanita yang dalam lingkungan separuh abad datang dan membukakan pintu untuk aku. Aku tersenyum manis kepada wanita itu dan menundukkan kepala sebelum masuk sebagai tanda hormat.
"So, Your name is Anayra, right?"
Aku tergamam. Makcik ni tahu nama aku?
Wanita itu ketawa perlahan. Mungkin sebab riaksi muka aku yang tak dapat ditafsirkan ni. Dia segera membawa aku ke sofa di tengah ruang. Kami sama-sama duduk di situ. Mata aku meliar ke kiri dan kanan.
Mana Ayan?
Lesap terus eh kau...
×××××
Aku melangkah masuk ke dalam rumah. Tercungap-cungap aku bernafas. Lift masih rosak. Jadi nak atau tak nak aku tetap kena gunakan tangga untuk sampai ke tingkat tujuh ni.
Usai mengunci pintu utama, aku melangkah ke sofa. Beg tangan aku letak di atas meja berserta dengan beg kertas disebelahnya. Punggung aku dilabuhkan ke sofa. Kalau hari-hari lah kena turun naik tangga macam ni, memang turun berat badan aku.
Tak apa, kita makan!
Puas saja melepaskan lelah, aku melangkap ke peti ais untuk mengambil aiskrim selepas itu aku kembali ke tempat duduk aku tadi. Tudung yang masih tersarung di kepala dicabut terlebih dahulu. Risau juga kalau kena aiskrim nanti.
Lama betul aku tak makan aiskrim sambil tengok tv. Mandi pun tak terus terkam aiskrim.
haih, Nayra Nayra.
Fokus aku terganggu apabila teringat kejadian tadi. Aku mula teringat sesuatu, mata aku dikerling ke beg kertas di atas meja dihadapan aku.
Kain Sari berwarna merah ditarik keluar selepas aku meletakkan aiskrim di atas meja. Ayan yang membelikan Sari ini untuk aku di Butik Crystal.
Sebenarnya dia kena hadiri event lusa yang bertemakan Indian dan Ayan kata ada seseorang yang dia tidak mahu jumpa akan ada di sana esok. Aku pun tak pasti dia siapa, tapi aku rasa ex dia kut?
Tapi dah kenapa dia suruh aku menyamar jadi teman wanita dia? Nak tunjuk yang dia dah move on lah tu. Entah-entah Ayan sendiri pun tak move on lagi.
Oh ye, Butik Crystal tu. Rupanya mak si Ayan tu punya rupanya! Patutlah berani nak buli aku, cis. Paling tak sangka dia dengan si Aydan tu cerita pasal aku pada umi mereka, Madam Aysha.
Advertisement
Satu lagi, nama Ayan, Aydin Zayaan rupanya. Baru aku tau. Tu pun aku Madam Aysha yang bagitahu. Patutlah dia beria tanya cara eja nama ayah aku hari tu. Mesti dia nak tahu sama atau tak.
Tapi kelakuan Ayan tadi buat aku pelik. Dia macam tengah menahan perasaan. Dia tak suka aku tau nama sebenar dia ke?
But why?
×××××
Malam yang dinantikan sudah pun tiba. Aku menyarungkan sari ke badan aku sebagaimana di ajar oleh Madam Aysha kelmarin. Tudung bawal diletakkan elok diatas kepala.
Alhamdulillah, terbentuk elok dia malam ni. Kalau tak jadi, memang aku batalkan saja rancangan untuk teman Ayan malam ni.
Ayan? Hmm.. aku rasa aku nak tukarlah nama panggilan dia kepada Aydin. Ayan tu buatkan aku teringat dekat ayam je. Tak pasal pasal perut aku lapar sebab teringat ayam. Aydin pula mengingatkan aku kepada arwah abah sekaligus arwah ibu.
Haih, I miss you.
×××××
Siap semua aku pun keluar. Nasib baik semalam lift dah pun siap dibaiki. Risau juga aku makeup cair masa sampai dekat kereta Aydin. Buat malu je nanti depan boyfriend kacak I tu.
Tsk, tipulah kalau hati aku tak berbunga-bunga masa dia suruh aku berlakon jadi partner dia. Olok-olok pun olok-olok lah. Tak kisah.
Pintu disebelah tempat duduk pemandu dibuka oleh aku. Tanpa membuang masa aku terus masuk ke dalam kereta. Mata aku terus menangkap figura dua orang lelaki yang berpakaian serba hitam. Siapa mereka ni?
"Mendap kereta aku bila kau naik," ujar Aydin selamba.
Terbatal terus niat aku nak tanya pasal dua lelaki yang sedang duduk di tempat duduk belakang.
"Kalau tak ada benda baik yang awak nak cakap baik tutup je mulut tu," kami saling berlawan renungan mata.
"Gerak cepat," arah aku seraya menamatkan pertandingan renungan mata tadi.
Dari cermin pandang belakang, aku boleh nampak dengan jelas muka lelaki lelaki tu. Nampak sangat mereka sedang menahan senyum.
Aydin memutarkan biji mata dia sebelum memulakan pemanduan dia ke tempat yang event bakal berlangsung. Aydin hanya menggunakan sebelah tangannya untuk memandu. Hot hiks. Nampaknya dia pakai kurta berwarna merah. Amboi simple je dia dress up.
Masuk saja kereta Aydin ke kawasan hotel, mulut aku terus ternganga luas. Luasnya tempat ni! Disebelah kanan, aku boleh nampak kereta kereta mewah yang memandu ke arah yang bertentangan. Tak lupa juga pancuran air yang menjadi pemisah antara jalan masuk dan jalan keluar.
Tepi jalan di hiasi dengan lampu jalan berkuasa solar. Reka bentuk dia pun unik macam dekat oversea.
Bangunan mewah yang tersegam indah di hadapan mata aku kini menjadi tatapan aku. Rupa bentuk dia macam istana! Mesti dekat dalam tu cantikkan?
"Aydin, ni majlis untuk apa sebenarnya?" aku menoleh ke arah Aydin. Jalan di bahagian masuk ni bergerak dengan perlahan kerana jalan yang agak sesak dengan kenderaan tetamu lain untuk masuk ke bahagian pintu hadapan hotel mewah ni.
"Don't call me Aydin." jawabnya tegas.
Aku terkebil-kebil, "why?". Riak wajah dua lelaki di tempat duduk belakang aku berubah. Tadi tenang, sekarang macam risau dan takut.
"Aku tak suka nama tu," riak wajah Aydin tenang tapi aku rasa kedinginan tu.
Belum sempat aku nak bertanyakan soalan. Aydin terlebih dahulu mendahului aku.
"Just call me Ayan,"
"Tapi saya suka Aydin,"
Aydin diam. Masih dengan pendirian dia.
"Nama awak selalu ingatkan saya kepada arwah abah saya,"
Riak wajah Aydin yang tadi membeku kini berubah. Aku hanya tersenyum nipis dan menunduk.
"Saya suka sangat nama Aydin tu. Exactly the same name as my father, my first hero. I didn't have chance to hug or even see him anymore,"
Tiba tiba telinga aku dapat dengar bunyi tangisan di kerusi belakang. Aku senyum dalam diam. Hati tisu betul!
"Okay, I will let you call me Aydin, but guna nama tu bila kita berdua saja."
Aku senyum lalu mengangguk. Termakan juga dengan pujukan aku eh, Aydin.
Mata aku kembali lihat ke hadapan. Ada lagi dua kereta dihadapan kami. Sesiapa saja tetamu undangan yang turun, akan dijemput dengan seorang pekerja dan membawa mereka masuk.
Keterujaan aku bertambah bila aku nampak red carpet. Merasalah aku jadi macam artis Bollywood. Bukan senang nak lalu red carpet ditambah pula dapat masuk hotel mewah. Fuh. Aydin ni memang bukan calang-calang orangnya.
Tak rugi aku ikut si Aydin ni.
bersambung
hikss sorry bab ni tak banyak
dialog
😭
Start sekarang, saya akan guna Aydin pula.
Ayan dan Aydin orang yang sama, jangan keliruu...
🥸 Sekiaann
jangan lupe votee //wink//
Advertisement
- In Serial194 Chapters
Witch's Daughter And The Devil's Son
That night, the delicate purple-eyed woman in a wedding dress sat on their bed as her husband observed her with a grin.
8 244 - In Serial74 Chapters
Cult » Daryl Dixon
❛ you don't get to choose what I do, you don't have control over me. you can't stop me. ❜❛ ya don't think I can stop you? think again, strawberry. ❜ [highest rankings: #5 in thewalkingdead , #1 in daryldixon, and #1 in twd] [d. dixon romance] seasons 3-7 © aleighdixon 2015
8 87 - In Serial45 Chapters
Avery
♡♡#182 In Werewolf as of 6/19/2016( What some readers are saying about Avery...."I can already tell this is going to be a great book" @myathesmart"Ooh, love the mystery." @Yoojin_Kim"Definitely interesting." @Young006"HOLY SH*T!! KAYDEN/ADEN IS HAWT!! LOVE YOUR TASTE LADY AUTHOR!!!" "BEST. STORY. EVERR!!! Gotta hand it to you, If I were a judge in the werewolf section, I'd put ya 1st" @AleckIsALlama"It gets more interesting by the chapter."@Xapri714The lost of my father caused an empathic power to unlock within me. I thought I was going crazy from not only the death of my father but also the over load of emotions and spent two years in a mental health hospital. I could feel everything, from everyone in the hospital. Add my own emotions on top of that it became a disaster. It wasn't a good time. I learned to block out others but in the process I locked out my own emotions. I became this cold thing. I thought it was perfect. Never needing to feel a thing. Well emotionally anyways. And being crazy didn't seem so bad. A crazy cold thing. I could live with that.Then my Uncle came and got custody of me. I learned a few thing in those first weeks with him. I'm not crazy. I'm an empath. I have more family than I knew of. I have two life mates. I'm possibly an empath able to form a bond to a wolf in the rage. I'm also the first of my kind.And here I thought I was the crazy one.
8 374 - In Serial87 Chapters
LOVE ME TILL THE END (REPUBLISHED)
Hello guys!!!!! This is Chubby!!! ᐠ( ᐛ )ᐟWell this book is a completed book and due to some own reasons got deleted. But now as all readers want to reread it again.... So I'm publishing it again!!! Mew Suppasit.......CEO of Jongcheevat enterprises. Rich🤑, Handsome💋, Fun loving😃, Flirty boy😏, Sexy🥵, Everyone is ready to spread their legs for him🔥, A playboy😎, Charming😍, Never care about anyone's feeling😒. Selfish🙄..... but when it's comes to his loved ones, he can do anything for them🥰. Hardworking🤓. Gulf Kanawut..... just an employee on Jongcheevat enterprises, who never comes under Mew's charm....yet.Silent😞, Sweet☺, Caring🥰, Broken💔, Respect everyone🙏🏻, Naive🙂, Hardworking🤓, but due to some incident, he can't easily trust anyone😔😔 except his besties mild🤪 and champ😋. Workaholic😎....most importantly SINGLE DAD👨🏻YES, Gulf was a single dad. He has a son name Type kanawut 👦🏻. Gulf is a rare case in which he can give birth😍😇. But no support from his husband🙁🙁, Marky... Why???You will get the answer soon.. 😉What will happen when the fun loving flirty rich playboy will fall for a broken and alone single dad????Will Mew accept Gulf and his son Type? 🤔🤔Will he LOVE HIM TILL THE END???😍😍 or.... 😲😲Let's find out together.... AGAIN! This is a republishing book! Hope you all will enjoy again!!
8 175 - In Serial3 Chapters
OBEY DADDY
Welcome ladies,This is Daddy. Daddy is looking for a Baby girl who can make Daddy happy and Daddy inturn would give all those things that Baby girl's little heart desire. But before you think of becoming Daddy's Baby girl, you must have knowledge of what it actually is.°Rules and Regulations:•Daddy wants Baby girl to be honest, punctual and loving, not Daddy's money but Daddy himself(have to go through many tests)•You get punishment from Daddy if you disobey or don't complete the tasks that Daddy had ordered Baby girl to do.•Punishments will differ from Medium to Hard. L̶o̶w̶ mode of punishment doesn't exist in Daddy's dictionary.•Daddy will take control of Baby girl's Social media accounts so Daddy can keep an eye on Baby girl's activities.•Last but not the least, when Daddy finds his perfect Baby girl, Daddy will tie a knot with his Baby girl.No one is allowed to contact Daddy until Daddy calls by himself. Prepare well for the competition ladies.With Love,Daddy💋.Will you be able to become Daddy's Baby girl?Find out~🏅#1 for #sugardaddy✔️🏅#1 for #kth✔️🏅#1 for #kimtaehyungXreader✔️🏅#1 for #dominantmale✔️🏅#1 for #fanfiction✔️🏅#1 for #pumpkin✔️🏅#1 for #btsfanfic✔️🏅#1 for #btsarmy✔️🏅#1 for #punishments✔️🏅#1 for #awards2022✔️🏅#1 for #btstaehyungff✔️🏅#2 for #bts✔️🏅#2 for #babygirl✔️🏅#2 for #romance✔️🏅#2 for #kimtaehyung✔️🏅#5 for #taetae✔️🏅#1 for #btsv✔️Inspired by:•Daddy's Dark Whispers.•Daddy Dragon.
8 116 - In Serial34 Chapters
Britain's Hottest Couple |n.s|
The one in which Harry and Niall are fake dating each other.
8 99

