《[C] Putera Kayangan》Bab 20 : Sticky Note ?
Advertisement
Hari berganti hari. Sedar tak sedar, dah masuk dua bulan lebih sejak kami bercuti ke Cameron. Rasa macam baru saja semalam kami sampai ke Kuala Lumpur. Rindu pula aku kenangan kami di sana.
Memandangkan hari ini cuti, aku hanya akan bermalasan saja di rumah. Tak ada semangat langsung nak bangun dari katil. Telekung pun aku tak cabut-cabut dari Subuh tadi. Apa nak jadilah haish.
Setelah sekian lama, aku pun bangun dari pembaringan. Telekung aku ditanggalkan dan dilipat elok. Selesai itu, aku berdiri dan letakkan telekung tadi ditempat asalnya di penyangkut bersebelah meja tulis aku.
Beberapa keping sticky note yang menempel pada dinding itu menarik perhatian aku. Bermacam-macam warna ada seperti biru, merah, kuning. Paling aku suka yang warna pastel dan marble.
Dia ni tauke sticky note ke?
Entah siapalah yang bagi aku ayat-ayat manis hampir setiap hari. Nak goda aku ke? Tulisan cantik kalah perempuan. Eh, entah-entah memang perempuan? Eee... seriau aku.
"I believe that without memories there is no life, and that our memories should be of happy times."
by Lee Radziwill
Fuh, ni mesti suka baca quote ni. 'our memories should be of happy times'? Kenal kau pun tidak, macam mana lah nak ada memories.
Siapakah gerangan yang selalu memberikan aku sticky note ni semua? Sesetengah quote yang dia beri seolah-olah memujuk aku. Kadang-kadang reminder.
Walaupun aku tak kenal dia dan tak tahu dia ni siapa. Buat masa ni, aku rasa selesa. Tipulah kalau tak ada rasa takut. Terfikir juga aku kalau yang bagi semua note ni psycho, naya. Tapi kalau handsome saya on je.
Gatal nyah.
×××××
"Aiman, kau tak penat ke pusing pusing ha? kita pergi kedai lain jelah..." ucapku dengan nada bosan dan sedikit meleret. Aku dah bosan asyik pusing pusing cari parking tapi tak jumpa. Kalau ada pun, mesti orang lain masuk dulu.
"Alaa... Sabarlah sikit Nayra. Kejap lagi mesti jumpa parking punyalah," ujar Aiman dengan yakin. Aku memandangnya tajam. Aiman pula memerhati sekeliling mencari tempat kosong. "Ha kan aku dah kata, mesti ada punya,"
Hati aku dah berbunga-bunga. Yelah, nak masuk 15 minit pusing pusing cari Malay parking. Aiman memberi signal untuk memasuki parking itu tetapi...
"Argh! Tak guna ada kancil," kata aku dan Aiman serentak. Ni bukan sekali kami ditipu. Dah berkali-kali! Geram betul.
Advertisement
"Tulah, aku dah kata nak bawak motor je tadi. Tapi kau, alah taknaklah nanti terpeluk no no tak nak," ajuk Aiman dengan nada gedik. Aku memandangnya tajam, "kau gila? Nanti orang nampak.. tak malu ke? Dosa tau, dosa?".
Terbit sersenyuman sinis pada bibir Aiman, "takut orang nampak atau takut Ayan nampak?". Anak mata aku menikam anak mata Aiman. Tapi Aiman langsung tidak gentar.
Sudahlah paksa aku teman dia. Kalau tau aku tak payah ikut. Ergh.
"Wey, parking OKU je kosong," aku blur.
"Pastu?"
"Aku nak parking dekat situ,"
Automatik tangan aku naik dan sengkeh kepala Aiman. Mengadu sakit mamat tu sambil gosok-gosok kepala dia.
"Kau gila? Kalau kene saman macam mana?"
"Alaa... Tenang, aku ada idea jangan risau. Kalau kena saman jugak, aku bayar. Kau relax je," jawabnya yakin sambil kuak rambutnya kebelakang. Menyampah pulak aku. Poyo betul.
Tak apa, kita tengok apa rancangan si Aiman poyo ni.
"Dah jom turun," Aiman turun dari kereta sebaik sahaja kereta sudah di parking elok ditempat OKU. Aku memakai mask sebelum turun. Malu wey! Kita tutup sebaik mungkin.
Laju saja kami melangkah masuk ke dalam pasaraya TF Value-Mart. Padat gila orang dalam ni! Memang the fu--.
Ok tak, tak baik Nayra. Sabar
"Kau nak beli apa, Aiman?" Aiman membisu.
Bukan baru sekali aku tanya soalan tu, dah perpuluh kali. Dari masa dia telefon aku ajak keluar sampailah dah masuk dalam TF ni. Dia siap pakai spek hitam pulak tu. Hoodie purple gelap yang dia pakai ni menarik perhatian aku sunguh.
Haish, kawan kawan Ayan dengan Aydan memang semua good looking macam diaorang eh?
Aku mengikuti Aiman dari belakang dengan jarak satu meter. Bukan apa, gaya Aiman ni dah macam pencuri aku tengok. Nak nak pula tadi dia pandang kiri kanan banyak kali then dia tarik penutup kepala hoodie tu untuk tutup kepala dia.
Seriuslah dia nak mencuri? Patut tak aku telefon polis sekarang?
"Uishh! Coklat!!" aku terjerit kecil melihat coklat kesukaan aku tersusun cantik. Apa lagi? Aku serbulah. Aku ambil satu balang je tak banyak pun.
Eh alamak, biskut.
Eh, kerepek ikan.
Uuuu sugar candy.
Eh!!! Sugar daddy! Helokkknya rupa dia.
"Nayra! Sini kau rupanya usya bapak orang," tersentak aku. Mana ada aku usya bapak orang! Bapak orang tu yang handsome sangat siapa suruh?
Advertisement
Nak jadi nombor dua boleh tak, bang?
"Sini... Gatal," lengan baju aku ditarik oleh Aiman agar aku mengikut langkahnya. "Alaaa Aiman! Sabarlah.. aku jalan sendiri," aku cuba tarik lengan baju aku dari ditarik dia.
Aiman membebel-bebel kerana tadi dia bercakap seorang diri. Dia ingatkan aku ada kat belakang tapi bila dia toleh tak ada orang.
Akhirnya Aiman berhenti di satu lorong. Dia pandang kiri dan kanan memastikan tiada orang. Dan tempat ni...
Tempat tuala wanita ?!
Dia nak buat apa kat sini? Jangan kata dia sebenarnya perempuan yang menyamar selama ni! Oh my God. Tacod.
"Mana yang bagus?"
Huh?
"Mana yang bagus?"
Kenapa tiba tiba aku rasa Aiman macam cakap bahasa asing ni?
"Cepatlah, ramai pandang tu"
"Erkkk... Entahlah, tapi aku biasa yang ni," aku mencapai mana yang aku biasa pakai yang bersaiz besar lalu diberikan kepadanya. Nak syorkan pun aku tak reti.
"Kenapa ada saiz?" soalnya dengan nada perlahan.
Allahuakbar.
Walaupun Aiman pakai spek mata hitam, tapi aku tau dia tengah pandang aku mencari jawapan.
"Ikut banyak mana keluar ar," jawabku acuh tak acuh. Aiman lambat lambat menganggukkan kepala.
"Kau beli ni untuk siapa?"
"Adik aku, dia datang rumah aku. Tapi barang dia tak bawak lengkap. Menyusahkan aku betul."
Aku hanya menganggukkan kepala. Bibir aku yang tersembunyi dibalik mask hitam ni mengukir senyuman. Sanggup dia berkorban demi adik dia.
auch, my heart.
Kami ke kaunter dan semestinya aku yang kena bayarkan untuk dia. Aiman pula nak tunggu dalam kereta katanya.
Usai membuat bayaran, aku pun melangkah keluar dan lengan aku ditarik secara tiba-tiba. Aku nyaris nak pukul orang tu. Ingatkan penculik ke siapa, rupanya Aiman.
"Kenapa kau tak pergi kereta lagi?"
Jari Aiman lurus saja menunjuk ke arah kereta Myvi purple miliknya. Ada seorang perempuan berpakaian polis sedang tercongok disitu.
"Kau rasa dia kerja apa?" aku memandang Aiman dengan muka yang susah ditafsir. Soalan bodoh apa dia tanya aku ni? Dah sah sah pakai baju polis kan? Of course lah polis, tak kan makcik cleaner pula.
"Macam bodoh je,"
"Eh suka hati je! Macam mane kau tau dia bodoh, huh?"
"Dia cantik. Perempuan cantik selalunya bodoh.. macam kau," aku terkedu. Aku patut happy kena puji atau marah sebab dia kata aku bodoh?
Aiman membuka mask yang menutup separuh mukanya sebelum melangkah pergi ke arah parking. Aku melaung namanya lalu mengikut langkahnya dari belakang. Laju betul mamat ni jalan.
Sampai di tempat parking OKU tu, polis perempuan itu memandang aku dan Aiman bersilih ganti. Tak lupa juga, dia turut pandang kami atas bawah. Nak cari tanda tanda kecacatan pada kami kut.
"Korang tak cacat. Kenapa parking dekat tempat OKU?" ujarnya dengan nada tegas. Seram pula aku. Dari gaya perempuan ni, dia seakan sama umur dengan aku. Mesti baru lapor diri ni.
"Siapa kata? Saya cacat tau."
Aku pandang Aiman dengan muka tidak percaya. Seriuslah Aiman cacat? Dari riak muka dia, aku boleh nampak dia tak main main.
"Cacat apa?" soal polis itu. Buku di dalam poket seluarnya dikeluarkan beserta pen. Waduh! Mesti surat saman ni.
Aiman tersenyum.
"Kenapa senyum?" polis perempuan itu sedikit berdehem. Cair ar tu !
"Ni... Cacat," jari Aiman menunjuk lesung pipit dia yang dalam pada pipi belah kiri.
Okay Aiman. Sah kau cacat otak!
"Lesung pipit?"
Aiman mengangguk, "tak belajar ke dulu? Lesung pipit pun satu kecacatan tau," Aiman menyekolahkan polis perempuan tu.
Ya Allah, mana Aydan kutip dia ni?
"Yeke? Lesung pipit tu kecacatan? Jadi boleh parking sinilah?" soal polis perempuan tu dengan muak tidak percaya. Aiman mengangguk penuh yakin.
"Kalau macam tu, okaylah" dia menyimpan semula buku dan pen tadi. Sumpahlah dia percaya Aiman bulat bulat?
Allahuakbar. Betullah Aiman kata dia ni bodoh.
"Kami boleh pergi sekarang?"
"Sila sila, maaf ganggu," dia menundukkan badan dan memberi kami ruang.
Aku dan Aiman terus naik kereta dengan cepat apabila ada polis lelaki yang agak tua menuju ke arah parking ni. Dengan cepat kami beredar.
"Sah kau cacat otak, Aiman,"
Terhambur tawa Aiman sambil membodohkan polis perempuan tadi. Sempat aku toleh kebelakang. Mesti dia kena marah dengan polis lelaki tua tu kan?
"Jahatlah kau ni Aiman."
"Chill lah Nayra."
Aku mencebik lalu padangan aku dicampak keluar. Aiman pula tak habis habis cerita pasal polis perempuan tu mempercayai dia seratus peratus tanpa was was.
Macam manalah nak jadi polis kalau benda kecil pun kena tipu. Waduhlah.
bersambung
HELLOOO HEHEHE
jangan lupe vote ehek
Advertisement
- In Serial21 Chapters
Arctic Wolf
The new cover is thanks to a fan of mine, and I think they did a very wonderful job! @mwontobey Jamie, small, fragile, a major nerd.Ross, tall, strong, a major jock.Jamie is a runaway, he ran from the place that tortured him for being different and ended up in a different pack.Ross, the soon to be Alpha has yet to meet his mate, Jamie just happens to get captured by his pack.What will happen?
8 220 - In Serial21 Chapters
Guilty Diamond Hands{Kylo Ren x Reader}
“Don’t move, or this blade goes straight through your heart!” The unexpected arrival of the femme fatale named Qi’ra was the breaking point for the abrupt changes in your lifestyle. Cheating death, keeping a dark secret, and acting against your morals was, from now on, an additional burden on your back. Murphy’s Law, however, puts a cherry on top of your life. One day, you suspect your psychology professor, Kylo Ren, of being involved in a scandalous incident that gives you no rest. In order to discover the obscure truth, you launch a secret investigation. Each step is a missing puzzle piece that lures you closer to your professor and the forbidden riddle. If you’re not careful, there will be consequences. Torn between good and evil, right and wrong, you learn to accept that playing a deadly game without lies is like playing chess without chess pieces. Impossible. ##### * ! PLEASE read at your OWN RISK ! (18+, dark themes, TW etc.) Other warning tags included: (Blood and Violence, Character Death, Dead Animal, Murder, Alcohol Abuse / Alcoholism, Injury, Gun Violence, Daggers, Fight or die)
8 202 - In Serial13 Chapters
Imperfect Remnants
A book filled of unfinished stories. Some dating back to 2017. Others coming into now. Some coming from the future.
8 65 - In Serial49 Chapters
What's wrong with Secretary Kim? |TAETZU| |Completed|
Chou Tzuyu a very successful, young and beautiful CEO of one of the big companies of Asia. She never trust anyone easily, it's really difficult to pass her vibe check. People always consider her as rude, arrogant boss based on her cold look. But she is much more than what people think. She is in search for a Secretary who is trustable and is sincere in his work. Then comes bubbly, handsome looking Kim Taehyung who seems to be very cute and sweet but the reason why he is here to be Tzuyu's secretary is what he is hiding. Tzuyu feels their is something that he is hiding while working with him. Then their the question arises in her mind 'What's wrong with Secretary Kim?' Please forgive me if any grammatical and typo errors. Or just notify me so I can correct it.Highest ranking! #1 Taetzu #1 ChouTzuyu#1 Dahmin#3 Sakook#10 Bangtwice#1 Jinmina#9 NamsooStarted 24/07/2021 - 18/09/2021 CompletedSo here I come again with my second story. Hope you all like this and support me.
8 237 - In Serial64 Chapters
Forgotten | TechnoXOC
Technoblade is the king of a fairly notorious kingdom, known for his blood-thirst, he had earned the very fitting name of "Blood king" or, as some would call him, "Blood God". Despite that he's a very good and fair king, always busy taking care of his kingdom, as well as his subjects. The council was been pressing him on finding a bride, seeing that he was the last one of his dynasty, for all his family members and relatives had died during a very well orchestrated attack. He managed to survive thanks to his amazing fighting skills but now he needed to continue his bloodline, weather he liked it or not. Needless to say things would soon start to change, as a very peculiar group of individual made their entrance inside his kingdom.WARNING: THIS STORY WILL CONTAIN, BLOOD, DEATH, AND OTHER TRIGGERS FOR WHICH I'LL PUT WARNING ON THE CHAPTERS AS THEY GO BY.EXTRA WARNING: IMMA TRY TO ADD SOME SMUT SCENES, FOR I WANNA TRY THAT FIELD TOO AND SEE IF I'M GOOD AT IT OR NOT, SO DON'T CUSS ME OUT IF IT SUCK, AND IF YOU DON'T LIKE IT, JUST SKIP THE CHAPTER.=^_^=3° on #technoblade 5/04/20212° on #technoblade 6/04/2021 pog :)
8 234 - In Serial66 Chapters
A Tale of Two Opposites (Stryders #3)
Both have Alpha blood. Edith Silva is on a mission for one thing: get her pack back. Can she take it back in time? West Stryder is on a mission for proving himself to the entire world he can be an Alpha. Does he have what it takes? A story of a hot-headed impulsive West and the calmed and controlled Edith. There is only one outcome between the two mates: love or war?EXCERPT:"You feel it too, don't you?" West asked."No." A lie.West stalked towards me, his eyes glinting in humor. He doesn't believe me. He knows I'm lying. Mates do feel the mating bond with each other. It's a part of us. "Why do you keep pushing me away?""Why do you keep pushing me back?""Because I'm not giving up on us."Us. There will never be an us. Not so long as a certain someone is alive.[Sequel to: The Demon Alpha] *****CAN BE READ AS A STAND ALONE****Highest ranking:#3 romance #198 teen
8 101

