《[C] Putera Kayangan》Bab 16 : Laila Gila
Advertisement
Jarum pada sisi kiri dan kanan tudung aku di tanggal satu per satu. Tangan aku meletakkan jarum itu ke dalam bekas khas yang telah aku sediakan.
Tak mahu bercampur dengan kerongsang. Senang sikit untuk dicari nanti. Tak ada lah sampai tercucuk jari.
Shawl putih itu aku sangkut pada hanger.
Keadaan bilik ini amat senyap sekarang oleh kerana hanya aku yang berada di dalam bilik ni. Yana, Najla dan Laila tak silap aku berada di cafe.
Aku rasa malas untuk duduk lepak di cafe bersama yang lain. Hari ni mood aku ke laut sebab apa pun aku tak pasti.
Katil menjadi sasaran aku untuk merebahkan diri. Lega betul belakang aku ni bila dapat baring.
Telefon bimbit aku dibuka. Nampaknya sekarang sudah menunjukkan pukul 8:00 malam. Lama betul kami bersiar-siar. Macam macam kenangan yang kami cipta bersama hari ni.
Nampaknya photographer kami, Fahmi, telah menghantar beberapa keping gambar yang ditangkap menggunakan telefon bimbitnya. Gambar yang lain kebanyakannya di dalam kamera Conan miliknya.
Aku rasa mengantuk sangat. Mulut aku mula menguap dengan automatik belakang tangan kanan aku menutup mulut yang terbuka luas ni.
Kalau aku lelapkan mata 30 minit pun tak apakan?
Untuk elakkan aku terlanjak lagi, aku pun kunci jam.
Oh ye, pasal jam. Aku rasa aku dah kunci pagi tadi. Tapi macam mana aku boleh tak dengar alarm? Tapi tak kan pula Najla, Yana dan Laila tak dengar bunyi alarm tu kan? Mungkin memang kecuaian aku sendiri. Tak apalah.
Kelopak mata aku kian memberat. Telefon aku disimpan ke tepi. Mata aku pun di tutup dan aku terlena dibuai mimpi.
×××××
"Aydan aku punya,"
Suara siapa ni? Aydan kau punya? Mesti aku masih bermimpi ni. Layankan sajalah.
"Tiada siapa boleh ambil dia dari aku,"
Eh, Aydan tu milik Allah tau! Bila bila masa je Dia boleh ambik Aydan kau tu.
Advertisement
"You ruin everything, Nayra"
Eh, dah kenapa aku rasa something bergerak
"Sweet dream girl, till we meet again in another life,"
What?!
Aku segera membuka mata. Terbeliak mata aku apabila Laila dah pun berada di atas aku dengan pisau berkilat ditangan kirinya.
"You try to kill me?!" aku dah ketar hebat sekarang. Sumpah aku takut.
Laila tersenyum sinis ke arah aku. Anak matanya merenung tajam ke dalam mata aku.
Tak ubah macam orang psycho !
"Laila! Jangan buat kerja gila!" bentak aku. Tangan aku memegang tangannya. Otak aku pula sedang memproses cara untuk aku lari.
Kami mula bergelut. Laila ni boleh tahan kuat juga. Aku cuba untuk melindungi diri aku dari pisau yang berada dalam genggaman si Laila ni. Kalau tertusuk kejantung aku. Memang habis!
Sudahlah hospital jauh dari sini.
Kaki aku menendang perut Laila dan dia terpelanting ke belakang, pisau pada tangannya terlepas dari tangan dan terjatuh kemana pun aku tak pasti. Dengan cepat aku merangkak untuk ke hujung katil dan turun dari katil.
Berjaya!
Tsk, acah pandai. Tapi lembab! Tunggulah aku report dekat Aydan kesayangan kau tu. Memang sebelah mata pun dia tak nak pandang kau dah, Laila.
Laila masih hilang keseimbangannya di atas katil empuk nak mati tu. Susah juga katil empuk ni. Susah nak bergerak dalam situasi membunuh macam ni.
Aku berlari menuju ke arah pintu.
Namun aku tertarik kebelakang oleh seseorang. Siapa lagi kalau bukan perempuan psycho ni yang tarik, huh?!
Oh shit, dia dah dapat pisau biru dia tadi.
Dia mendekati aku selangkah demi selangkah. Pegangannya pada pisau itu diperkemaskan.
Ibarat mangsa dan pemangsa. Bila bila masa sahaja pemangsa di depan aku ini akan membunuh mangsanya yang hanya mampu terduduk ni.
Aku tak tau nak buat apa. Aku tak pandai berlawan!
Kalaulah ilmu silaturrahim tu boleh diguna pakai. Memang aku dah kalahkan si Laila ni.
Advertisement
"Laila please.. jangan macam ni," aku dah terketar-ketar. Aku dah tak mampu nak melawan.
Laila senyum sinis sehingga menampakkan gigi taringnya. Badannya direndahkan agar lebih dekat dengan aku dan lebih mudah untuk menikam aku.
Ya Allah, lindungi lah aku.
Kedua dua tangan dia menggenggam pemegang pisau sebelum diangkat tinggi. Wajahnya sudah persis seperti pembunuh bersiri dalam movie movie mat salleh tu.
Tangan dia diturunkan dengan laju ke dada aku. Mata aku serta merta tertutup rapat dan menjerit nyaring.
Pring!
Eh? Tak sakit pun. Dia tak bunuh aku lagi ke? Ke aku dah mati?
Tiba tiba telinga aku menangkap suara esakkan perempun. Hantu ke?! Aku mengalihkan tangan yang menutupi mata aku perlahan-lahan.
Orang yang nangis tu, Laila?
Pisau biru berkilat tadi dah pun tercampak jauh dari Laila. Dia bersandar pada katil dan dalam posisi memeluk lutut.
"Laila?"
Badan aku masih terketar-ketar. Adakah ini helahnya? Tah tah dekat belakang dia ada gergaji elektrik. Kalau aku pergi dekat mesti dia terus
Zap!
Belah aku kepada dua bahagian.
Glup...
"I'm so sorry, Nayra. Forgive me," ujar Laila dalam tangisan. Dia masih memeluk lututnya.
Laila macam orang tak tentu arah. Badan dia menggigil-gigil hebat. Aku mula takut tengok keadaan dia sekarang.
Sepatutnya aku yang menangis beria macam ni.
Nyawa aku yang hampir melayang tadi tau!
Melihat dia yang tak habis habis mengucap maaf itu, aku memberanikan diri untuk mendekati dia. Bahunya aku pegang lembut.
"A-are you okay?" tanya aku dalam keadaan gagap. Ketar badan aku masih belum hilang. Aku masih overthinking. Aku risau kalau ini cuma lakonan. Aku sepatutnya jauhkan diri dari dia.
Tapi aku tak mampu.
Lihat air mata dia yang lebat turun itu membuat aku sebak. Apa yang membuatnya sehingga begini?
"I'm sorry, Nayra. But for your safety, please stay away from Aydan. I beg you."
Lidah aku kelu.
"Stay with Ayan and you will save. Ask him everything!" Habis sahaja kata-katanya, dia terus lari keluar dari bilik. Tak sempat aku nak tahan dia.
Aku bingung.
Jauhkan diri dari Adyan, stay dengan Ayan?
Selain itu, kenapa Laila tak bunuh saja aku? Dia bertarung dengan diri dia sendiri ke?
Sejak Aydan jejakkan kaki ke dalam kehidupan aku, semuanya menjadi misteri. Aku dapat rasakan Aydan menyimpan rahsia besar.
Entahlah, aku pun tak pasti.
Tapi yang aku pasti, Laila adalah musuh terbesar aku. Salah step aku boleh mati. Dia sanggup buat apa sahaja untuk dapatkan buah hatinya, Aydan.
Tak mustahil sekiranya satu hari nanti aku akan dapat berita bahawa Aydan dan Laila kena tangkap basah. Ya, tak mustahil.
Laila ni liar.
Lengan Aydan pun dia berani peluk depan khalayak ramai. Apatah lagi berlakon sebagai orang yang teraniayai.
×××××
Beg aku dizip dengan rapi supaya barang barang tak terkeluar darinya. Hari ni merupakan hari terakhir aku berada di Cameron Highlands.
Rasa sedih pula...
Aku melangkah keluar dari bilik bersama Najla, Yana dan Laila.
Sejak malam tadi. Laila hanya membisukan dirinya. Tanya sepatah, jawab sepatah. Selalunya dia yang paling bising.
Sampai di lobby, kami menyerahkan kad bilik masing-masing di Reception. Sementara tunggu bas tiba di depan hotel, kami berbual kosong dan berkongsi pengalaman kami.
Aiman sibuk bercerita kisahnya yang hampir jatuh dari Hilux tu. Aku teringat pula wajah dia masa tu. Pucat gila! Ibaratnya kalau toreh, tak akan ada darah yang keluar.
Aku bernyanyi kecil sambil melihat ke luar pintu kaca. Mata aku menangkap sebuah kereta hitam yang aku rasa aku pernah lihat sebelum ni.
Dekat mana aku kereta ni eh?
bersambung
saya jealous dengan author yang disiplin dengan jadual update dia 🥺
ehek.. team aydan.. jangan letak harapan dia hero okay TT
Saya taknak pwincess pwincess saya sakit
love
Advertisement
- In Serial41 Chapters
The Pole Dancer
Lana is a 19 year old orphan who makes ends meet by having two jobs. She works in a library during the day and she is a pole dancer by the night. Everything changes for her once an older man starts coming to watch her dance every night.ALL RIGHTS RESERVED. 2020, Little_Peanut_ .
8 345 - In Serial23 Chapters
The math teacher is an evil sorcerer... and other stories I told myself
With her best friend on the other side of the country and her brother on the other side of the ocean, Tara Brooks finds herself alone... Which is completely fine with her. It gives her all the time in the world to keep her head in the clouds and develop the world of her imaginary alter ego, 'A'rat the Barbarian'. She plans to spend the rest of summer in her fantasy world and is delighted when a new specialty bookstore opens in town, giving her the chance to share her hobby with new friends, and maybe learn something about herself...
8 85 - In Serial41 Chapters
Not Friends
A high school reunion leads Harley Snart to somehow-even she doesn't know-how-end up having a one nightstand with her enemy.Something she never thought she'd find herself doing.But the one nightstand ends up bringing more than one complication to their lives.
8 263 - In Serial25 Chapters
Love In Twenty And Five
Keeping a date with death might prove impossible for Mike Stacks when a nosy, hot doctor keeps getting in his way. *After losing his only daughter to cancer a year ago, Mike Stacks is too devastated to go on with life. And so, he formulates a plan to kill himself on the exact same day his daughter died. But as the day draws near and his community service forces him to come in constant contact with the same doctor who failed at her job of saving his daughter's life, Mike soon finds that keeping a date with death is not as easy as it seems when that doctor seems determined to save his life. ***Follow this heartwarming, sweet love story of two people whose lives threaten to fall apart in twenty, and five days.TW: This story contains mentions of suicide.A/N: This book was literally written in 25days.
8 137 - In Serial45 Chapters
TodoBaku, Destiny
This is an Omegaverse Todoroki Shōto x Bakugō Katsuki yaoi fanfic. For those who are unaware, yaoi is a boy x boy story and this one will include sexual interactions & rape.(credit to the artist who drew the cover.) Omegaverse is a community built up by 3 types of humans; Alpha, Beta & Omega. That means: Omega:Both male and female Omegas are able to give birth as they possess uteruses and experience heat cycles lasting 3-8 days/month.They're all recieving pills called "heat suppressants" from the day they find out about being an Omega, which often happens during the first heat. Omegas are also obligated to wear a collar when going out to protect their nape from unwanted mating, in case they happen to be attacked.Omegas are able to get pregnant if they're having sex with a person who's not their soulmate, Alpha and Beta alike. It's very hard for an Alpha who's not the Omega's soulmate to impregnate them, but it's nearly impossible for a Beta to impregnate an Omega (especially male Omegas) as they've got no part in the soulbond and therefore they have no soulmates either.Male omega: can be impregnated & impregnateFemale omega: can be impregnated Beta:Betas are pretty much normal human beings except for that they can slightly smell and react to the hormones of Omegas/Alphas. 88% of the world population contains Betas while 5% are Omegas and 7% Alphas.Male beta: can impregnate Female beta: can be impregnated Alpha:Alphas are the kind whose semen is much stronger than any of the other 2 kinds, mainly so that they'll be able to impregnate an Omega, female Beta & Alpha.Alpas are the ones to activate the mating by biting down on the mate's nape while the Omega is in heat. Matings normally occurs under sexual influences. Alphas can only mate with an Omega and vise versa, but they can still fall in love and have a Beta or another Alpha as their partner without the need to mate.Male alpha: can impregnate Female alpha: can impregnate & be impregna
8 166 - In Serial80 Chapters
The Mouse and The Wolf
Oliver's life turns upside down when he learns that werewolves exist and one of them is his mate, but things get dangerous when he starts to learn more about himself. *****"It's a gift, and it's a curse."He never knew his father, and he was abandoned by his mother. Without a family to take care of him, Oliver was placed in a group home, unable of being fostered after one peculiar incident with his last foster parents. A happy child with a wild imagination turned into a timid shell of the boy he once was - a mouse who no one even noticed. On his sixteenth birthday, everything changes when he suddenly feels an odd connection with a guy he has never even spoken with. His name is Jaden, and everything about him spells trouble, but Oliver can't stop thinking about him - he is drawn to him.It is the start of his journey. Friends and enemies are made, secrets are unfolding, and the past comes back to haunt him as he learns more about himself, his family, and the fantastic world he has stepped right into.This is the path that was chosen for him.This is his legacy.
8 199

