《[C] Putera Kayangan》Bab 15 : Perampas
Advertisement
Habis bercerita, Aydan mencapai air yang ada di beg biru tua yang terletak ditempat duduknya di sebelah kiri bas tadi. Air itu diteguk dengan rakus. Dahaga betul dia ni.
Mana taknya? Dah 30 minit straight dia bercerita tak berhenti. Aku nyaris tertidur tadi. Tengok aku dah mengantuk dia pun apa lagi?
Pwincess pwincess , kejut aku.
Botol yang air dah tinggal dalam 500ml habis ditangan Aydan dalam sekali teguk sahaja. Aku menggelengkan kepala melihat cara dia minum. Kalau tersedak, kenduri kesyukuran kami dalam bas ni.
Eh salah! Tahlil arwah!
"Minum elok elok lah sikit Aydan. Tersedak nanti macam mana?" ujar aku dengan rasa risau.
Aydan menutup botol minuman yang dah kosong itu lalu diletakkan semula ke tempat asalnya. Dia memandang aku dan tersenyum, "caring juga awak dekat saya kan?"
Aku berdecit lalu memandangnya atas bawah. Nama pun kawan, mestilah risau. Aku tak naklah dia mati sebab tersedak dekat sini. Nanti yang kena soalnya aku, kena tuduh pun aku.
"Nayra,"
"Ya,"
"If you see me in Red, just call me Ayan. Get it?"
Macam aku pernah dengar ayat ni. Tapi dekat mana eh?
"Kenapa kena panggil Ayan?"
Kami bertentang mata dalam masa yang agak lama. Mungkin dia sedang menyusun kata kata. Muka dia kelihatan serius.
"Buat masa ni, awak ikut je. Kalau Ayan muncul pun awak jangan tanya dia apa apa, tau?"
Aku memandangnya lama. Tapi kenapa? Apa lagi yang saya tak tahu tentang awak, Aydan?
"Pwincess?"
Aku menganggukkan kepala, "okay... saya tak akan tanya,"
"Good girl lah pwincess saya ni," Aydan pat kepala aku.
"Eee suka hati je," aku mengelak. Sejujurnya aku tak suka orang pegang kepala aku. Tak taulah kenapa. Cepat je rasa nak marah.
"Sorry..." ujar Aydan sambil tersengih.
×××××
Sekarang kami sudah selamat tiba di destinasi kedua kami, BOH Tea Center, Sungai Palas, Brinchang.
Untuk sampai ke sini, kami perlu menaiki Hilux oleh kerana jalannya yang berbukit dan jalan yang sempit. Mustahil untuk bas yang lebar dan panjang itu untuk melalui jalan seperti itu.
Advertisement
Tapi kalau kenderaan biasa aku rasa boleh saja lalu jalan ni.
Perjalanan untuk masuk ke sini agak jauh dan mencabar. Apatah lagi kami yang duduk di belakang tanpa atap ni. Aiman tadi nyaris terjatuh dari Hilux. Nasiblah dua ketul air batu kita sempat selamatkan Aiman.
Siapa lagi? Afiq dan Haikal lah.
Kami turun dari Hilux dan berkumpul. Sekarang kami berada di kawasan yang luas atau lebih tepatnya, parking lot.
Cuaca hari ini amat cerah dan mataharinya juga agak terik. Nasib baiklah aku bawa topi Adidas aku yang berwarna putih. Aku pakai topi itu dan memperbetulkan shawl hitam aku.
Aku meminta diri untuk ke tandas sebentar. Sampai ke tandas, aku masukkan jersi putih hitam aku ke dalam seluar. Lebihan kiri dan kanan shawl itu aku ikat kebelakang.
Uuu... Cantiklah kau Nayra. Bukan selalu bergaya macam ni.
Aku menundukkan badan untuk check sama ada tali kasut aku terikat dengan baik atau tidak. Of course lah warna putih juga.
Barangan aku banyak warna putih tanpa sebab yang kukuh. Aku taklah suka putih, tapi aku rasa putih tu lagi menarik dari warna lain. Jadi aku sembat sajalah.
Selesai memperbetulkan diri aku ni, aku pun keluar. Nampaknya mereka sedang berkumpul dibawah pokok. Ada yang sedang bergambar.
Lighting padu kut! Siapa je tak nak bergambar?
"Korang! Tengok tu," Aiman menunding jari telunjuknya pada papan tanda yang di sebelahnya terdapat jalan kecil.
"Track 200 meter to BOH Tea Center,"
"Wah... Kalau macam tu kita jalan kakilah.. biar orang tua macam Kak Mira naik trak tu,"
Siapa lagi yang suka buat Kak Mira tu naik darah kalau bukan Ikmal?
Dada Kak Mira dah turun naik, turun naik menahan amarah. Ikmal pula joget joget depan Kak Mira, mengejek.
"Eh eh laahhh... Nenek Mira!" sampuk Aydan pula.
Kak Mira dah menggenggam buku lima dia. Mesti dia nak luku sekor sekor tu.
"Eee korang ni jahatlah.. sian Kak Mira," ujar Yana.
Yana menenangkan Kak Mira dengan cara mengusap belakang kawan tertua kami tu. Taklah tua sangat pun. Dalam 30-an lagi.
Kedua tertua antara kami ialah Fahmi, 28 tahun. Cakap pasal dia kan. Aku tak dengar lagi dia bersuara sepanjang kami bersiar-siar di Cameron ni.
Advertisement
Dia tak seronok ke?
Dari kejauhan, aku nampak figura Fahmi yang sibuk dengan dunia dia sendiri. Mereka yang lain semua dah main kejar kejar. Si pengejarnya semestinya Kak Mira dan Yana.
Najla? Gelak je kerja dia.
Haikal dan Afiq pula bergambar. Aku tak sangka air batu macam mereka pun suka bergambar. Handsome je masing masing senyum.
Sedari yang aku memerhatikan mereka, terus aku toleh ke arah lain. Jejaka berdua tu pandang aku macam nak cabut nyawa aku wey! Kecut aku tengok.
"Dah dah! Baik aku jalan ikut track tu dari layan beruk macam korang ni," ujar Kak Mira sambil mengatur langkah ke track tersebut.
Mata aku tertumpu kepada Aydan. Senyuman aku mula melebar melihat dia jalan seorang diri.
"Aydan!" laung Laila. Langkah dia mendahului langkah aku yang turut sama menuju ke arah Aydan.
Aydan menoleh lalu menghadiahkan senyuman kepada Laila sementara aku terpinga-pinga melihat Laila yang bertindak memeluk lengan Aydan.
What the...
Aku rasa bagai diperhatikan lalu aku mengalih pandangan aku kepada Aydan. Ya, Aydan pandang aku dengan wajah yang tiada perasaan. Dia bertindak dengan memberikan aku jelingan sebelum meneruskan perjalanannya dengan Laila.
Aku terkedu. Apa salah aku sampai nak jeling jeling? Dalam bas tadi elok je.
Laila sempat menoleh ke arah aku sekilas. Walaupun tak sampai 5 saat dia menoleh, tapi jelas aku nampak. Muka dia seakan mengejek aku.
Apa masalah Laila ni?!
Aku report tunang kau tu nanti. Baru kau tau langit tinggi ke rendah!
Aydan pun satu. Mustahil dia tak tau haram lelaki dan perempuan berpegangan tangan macam tu.
Ada juga aku sekolahkan dua dua ni.
×××××
Sampai dekat atas, aku pun terus serbu bahagian cafe. Perut aku dari tadi berbunyi minta diisi. Dahlah aku miss aku punya breakfast pagi tadi. Nasib baiklah aku tak ada gastrik.
Selesai membeli beberapa jenis roti bakar, aku pun duduk di bahagian tingkap. Pemandangan dekat luar amat cantik. Semua hijau! Tenang saja rasa diri ni.
Tapi tak lama.
Kenapa Laila dan Aydan mesti nak duduk dekat selang satu meja dari meja yang aku duduk sekarang?! Aku perhati saja mereka berdua tu.
Main suap suap eh?
"Kau tengoklah Laila, tercekik kau kejap lagi," ujar aku selamba. Dah lama aku tak gunakan kebolehan mulut masin aku ni. Straw minuman aku disedut perlahan, tak naklah air ni cepat habis.
"Apalah awak ni Nayra, doakan orang bukan bukan," terhinjut bahu aku akibat terkejut. Kifarahnya, aku pula yang tersedak air Strawberi.
Lelaki tu menepuk-nepuk belakang aku beberapa kali. Alhamdulillah, aku dah tak tersedak. Risau je aku mati pada usia muda nak pula didepan si Laila. Mesti dia gelak besar nanti.
Oh ya! Orang tu.
Aku menoleh, terbeliak anak mata aku bila tengok lelaki yang tegur aku tadi.
"Encik Minghao!" Encik Minghao tersenyum, kerusi disebelah aku di tarik dan dia melabuhkan punggungnya si situ.
"Tak sangka jumpa Encik Minghao dekat sini!" ujar aku dengan nada yang sedikit kuat. Aku teruja sangat tapi aku cuba untuk control nada suara aku.
Encik Minghao tersenyum. Kepala dia menoleh ke kiri dan kanan. Aku tau dia cari siapa.
"Cari Najla ke tu..." aku sengaja membuat kata kata aku sedikit meleret. Nak sakat si apek ni.
"Hehe.. tau tau je. Mana dia eh?" aku mengangkat bahu.
"Dia masuk kilang teh dengan Yana rasanya," dia mengangguk lalu berdiri.
"Eh, nak pergi mana?" tanya aku dengan dahi yang berkerut. Nak bersambung dah kedua dua kening aku ni agaknya.
Encik Minghao tersengih, "cari Najla." dia lambai dan meminta maaf sebelum beredar mencari buah hati dia tu.
Macamlah aku tak tau Encik Minghao ada hati dekat Najla tu. Cis, nasib kaulah single, Nayra. Ada sorang, tapi kena kebas dengan buaya betina.
Aku kebas tunang kau nanti baru tau!
Tapi, kenapa dia tak tercekik ni Halah!!! Grr... Mulut aku dah tak masin ke?
Ha suap lah lagi... Telan sekali tu sudu sudu pinggan tu semua.
Urgh!!
bersambung
hii... Yaa baru tadi kata nak update hari Sabtu je.. bile saya pertimbangkan, hari sabtu masih belum berakhir dan ada yang menggoda saya 😭
Nah.. enjoyyy
Advertisement
- In Serial34 Chapters
Just Us ✔︎
She always went to the same café. The same order of a blueberry muffin with a cup of cold brew and condensed milk. She was that girl who held it together and seemed savvy. He never liked interactions much less dating. He was a CEO of the largest company in America during the day, but a ruthless Mafia Don by night. He's a complex, intimidating mystery. Then they met.❥#1 in ceo#2 in don #2 in cafe#3 in cliche#5 in sweet#8 in emotional
8 203 - In Serial18 Chapters
The Fighter
When Quinn is dragged to a boxing match by her best friend she meets the mysterious Titus King. She is automatically entranced by him. He was tall handsome and he was completely mysterious. When she goes with her best friend's boyfriend to a gym and runs into him there, she can't help it as she is sucked into his life forever. Content/Trigger Warning: There are some scenes including assault and harsh language!
8 79 - In Serial55 Chapters
Enamoured
[[No Longer a Paid Stories, you can read it for FREE]] BOOK TWO. After discovering she's a descendant of Hades, Avery must find a way to escape those hunting her and ultimately choose between her two opposing soulmates. *****Once Avery Stavros kissed her best friend's older brother Vladimir, she knew there was no turning back. But as the only living Stavros left, she needs to make a careful decision between him and Adrian despite being able to read both of their minds - something that should only be possible between her and her one soulmate. Love or life? Which one is more important? Loving someone or saving your own life? When the Greek gods and goddesses start meddling with the life of humans, everything's doomed to crash and burn. What will Avery do to protect the one - or ones - she loves?[[word count: 70,000-80,000 words]][[ Wattpad Picks: Saturn Needs Sequels]]
8 123 - In Serial31 Chapters
One Shots Compilation
A compilation of different one shots. Suggestions are taken. Comment them of inbox me.
8 193 - In Serial61 Chapters
Emperor's Pampered Cannon fodder
Being a modern free spirited girl, Gongsun Li couldn't accept her fate as a cannon fodder concubine when she found herself transmigrate into her favorite novel. So, she decided to ask the emperor for divorce and live a carefree life.But why does the icy cold emperor seems to explode like a raging volcano everytime she asks for a divorce?!Snippets:Gongsun Li was actually sleeping like a pig.A warm smile appeared in Zhu Zhen's face as he wrapped his arms around her tiny figure and pulled her closer ever so gently.Finding a sudden warmth, G.Li snuggled closer to the source in her deep slumber. She was so obediently lying in his arms, neither struggling nor cursing. Zhu Zhen wanted to stop the flow of time, then and there!"Silly stubborn wife, Why won't you obediently lie in my arms every night? Why won't you let me always hold you like this?", he whispered his complaints while nuzzling his nose in her hair.Suppressing the lump formed in his throat with a bitter smile he murmured,"Only if you would let me,Then I wouldn't be so desperate,Then I wouldn't be so hurt."Oh btw,this is my original story and all rights are reserved...😏
8 201 - In Serial53 Chapters
Calfuray Academy (ManxMan)
Highest Rankings: #5 LGBT#5 LGBTQWhat if you fell in love with someone you've never seen?------------------------Sebastian Terranova is an eighteen-year-old magic-user excited to join the famous Calfuray Academy. Known for it's inclusive and exciting classes; remarkable, state of the art facilities; and well-known --slash devilishly good looking-- teachers, the famous school had it all.So, obviously, Sebastian was thrilled to go. But soon after arriving at his new home, Sebastian is faced with a little situation. He finds himself falling for a complete stranger. So complete and strange, in fact, that he doesn't know their name or face.Add onto that his demanding classes; his new loving, yet nosy, friends; the pressure of hiding this secret 24/7; and the task of figuring out who he is actually in love with, the young magic-user has his hands full.Sebastian will have to make some big decisions and try to safely navigate his way through his stay at Calfuray Academy_________________________________________Started: July 30, 2017Finished: April 9, 2020
8 248

