《[C] Putera Kayangan》Bab 11 : Cameron
Advertisement
"korang! Jom nyanyi lagu Love Scenario, nak?" cadang Haikal.
Aku pandang Haikal. Aku agak terkejut sebab dia ni paling susah nak bersuara. Lagi susah dari Afiq tu! Kadang orang ingat dia tak wujud.
Tapi kali ni dia bersuara. Siap ajak nyanyi lagu KPOP pula tu. Aku ingat dia ni sama macam orang lain yang anti-kpop sebab katanya bapok and plastic.
Mereka tak bapok, but mereka gentleman.
Plastic? Bukan salah mereka. Tapi dah memang standard kecantikkan dekat Korea tu tinggi nak buat macam mana?
Nanti kau juga yang kutuk muka tak lawa menari-nari atas pentas.
Haish, dunia kita dipenuhi dengan judgemental people. Dengki.
"Love Scenario? Lagu kumpulan KPOP nama iKON tu?" soal Najla. Aku dapat tengok muka dia seakan tidak percaya dengan ajakan Haikal tu.
Lelaki minat lagu KPOP. Susah nak cari tau!
Haikal mengangguk, "tapi part mana eh?"
"Mana mana je," jawab Aydan
"Kaulah mula dulu kalau macam tu, Aydan," cadang Aiman.
Aydan bersetuju dengan cadangan Aiman. Dia siap merenggangkan badan sasa dia tu. Dia nak menari dalam bas ke apa?
Mata dia sempat dikerlingkan ke arah aku dengan senyuman nakal. Eeeeeeee... Fikir aku tergoda dengan badan dia tu? Memang aku tergoda pun! Hiks, ibu~ nak balik.
"Pergh body dia," sampuk Aiman
"Kau jangan nak mengunyit dekat sini, Man." Afiq memberikan pandangan maut kepada Aiman. Aiman pula tersengih menampakkan lesung pipit di pipi sebelah kirinya. Comel~
Setelah itu, kami semua mendiamkan diri menunggu artis jemputan kami yang tak dialu-alukan ni untuk menyanyi. Lama betul
"One two three
Sarangeul haetta uriga manna
Jiuji mothal chueogi dwaetda,"
"Bolmanhan mellodeurama
Gwaenchaneun gyeolmal
Geugeomyeon dwaetda
Neol saranghaetta," Haikal yang tiba tiba masuk menyanyi bersama Aydan menambahkan merdu dan aura dalam bas. Tak sangka suara Haikal sesedap ni.
"Ramai ramai!" jerit Aiman bersemangat.
"Uriga mandeun love scenario
Advertisement
Ijen jomyeongi kkeojigo
Majimak peijireul neomgimyeon
Joyonghi mageul naerijyo."
Dapat kawan yang baik pun salah satu rezeki dari Allah. Hargai mereka.
×××××
Setelah 3 jam lebih, kami pun tiba di Cameron Highlands. Aku tengok kiri kanan, semua orang tidur. Aku je yang berjaga. Ada yang baring, ada yang duduk. Macam Haikal, dia duduk di bahagian depan.
Bas ni banyak sangat tempat kosongnya, jadi semua orang duduk merata. Kami ni berapa orang je pun, tak sampai 15 orang. Tiba-tiba aku rasa membazir, bukan murah nak sewa bas. But tak apalah, bukan aku yang keluar duit.
Aku duduk sorang di tepi tingkap sebelah kanan. Sekarang kami kena naik bukit dulu untuk sampai ke bandar. Aku toleh ke kiri, terus nampak muka Aydan yang tengah tidur lena tu. Alahai, comel je dia tidur. Dia pun duduk sorang. Tadi ada Aiman sebelah dia. Bosan dah agaknya asyik kena pukul dengan Aydan.
"Saya tau yang saya handsome. Malulah kena tenung lama lama,"
Alamak dia dah bangun!
Aku tengok kiri kanan risau orang lain dengar. Tapi nasib baik mereka masih tidur dan ada yang pakai earphone.
"Takut betul kalau orang dengar eh," katanya sambil membetulkan duduknya. Rambut hitam berkilatnya diserabaikan. Selesai serabaikan rambutnya, Aydan memandang aku sambil tersenyum. Mata dia masih tertutup. Tak sedar sepenuhnya lagi dia ni.
Aku turut tersenyum. Comel macam budak budak bila rambut dia serabai macam tu. Nak pegang boleh tak? Please please !!
"Kita dah sampai?" aku toleh ke belakang. Yana sedang membetulkan tudungnya yang sedikit senget akibat tidur tadi.
Aku mengangguk dalam senyuman.
Akhirnya kami sampai ke Hotel De' La Ferns yang terletak di Tanah Rata. Setahu aku hotel ni boleh tahan mahalnya. Ya Allah, kaya manalah agaknya si Interior Designer tu?
Kami melangkah masuk ke dalam hotel tersebut. Hiasan dalaman hotel ni sangat cantik! Memang nampak kemewahan dia tu. Warna hitam putih yang menghiasi setiap sudut dan sedikit lampu kekuningan.
Advertisement
Kak Mira dan Ikmal sedang sibuk menilik setiap perhiasan yang tersusun rapi. Mesti nak ambik idea untuk hias cafe. Taulah diri tu team keceriaan dan kebersihan. Tapi tengah cuti ni, rehatlah betul betul.
Najla, Yana dan Hessa pula sedang tangkap gambar bersama. Kadang kala aku menyelit juga. Lepas tu si Aiman tu sibuk nak masuk. Tapi si Hessa layankan saja.
Laila pula tengah on call dengan tunang dia. Mesti bagitahu yang dia dah selamat tiba tu.
Haikal dan Afiq pula hanya duduk. Si Haikal gaya duduk dia dah macam CEO dekat sofa tu sambil mata dia meliar tengok ke sekeliling hotel ni. Afiq pula sibuk dengan telefon bimbit dia. Serius betul muka dia.
"Okay beruk beruk sekalian, ini kunci bilik korang.. ada satu bilik tu ada 2 katil king. Aku rasa nak bagi dekat gugirl lah. So nah, awak pegang kunci okay?" Aydan memberikan kunci kepada aku. Elok tadi suara dia kedengaran tegas. Tapi bila cakap dengan aku lembut pula.
Yang lain semua dah tersenyum kambing. Ya Allah, janganlah nak ejek aku.
Selesai edarkan kunci. Kami pun ke bilik masing masing. Memandangkan aku dapat bilik yang kena share empat orang, jadi aku ajak Najla, Yana dan Laila untuk sebilik dengan aku.
Macamlah aku tak tahu mereka tu tak boleh berpisah.
Sampai kat bilik, aku pun menempelkan card khas pada pemegang pintu. Ala ala touch & go tu. Sebaik sahaja pintu terbuka, kami semua ternganga.
Luasnya!
Kami pun melangkah masuk dan meninjau. Beg kami diletakkan berhampiran almari baju. Yana sempat merasmikan dahulu katil dengan menghempas diri ke atas katil tu. Sian, mesti penat.
"Eh... Guys! Omg! Tak ada air conditioner ! Macam mana ni?!" ujar Laila. Nampak yang dia sekarang sedang panic.
"Itulah! Ada kipas dinding je! Kena report ni, apalah hotel mewah tak ada aircond," Najla lantas mengambil telefon pintarnya dari dalam beg tangan berwarna kuning cair milik dia.
Dengan pantas aku merampas telefon dia tu.
"Eh Nayra! Kau dah kenapa?" Najla pandnag aku dengan muka tak puas hati.
"Najla, Laila. It's normal kalau hotel dekat Cameron ni tak ada aircond and silap silap kipas ni pun korang tak akan buka nanti,"
"Why?" tanya Laila dan Najla serentak.
"Cameron bukan sesejuk dulu dah. Banyak penebangan pokok untuk buat bangunan konkrit. Sekarang pun tak terasa sangat sejuknya. Malam nanti mesti lebih panas," terang Laila panjang lebar.
"Memang betul Cameron tak sesejuk dulu. But trust me, malam nanti, satu katil king tu boleh muat empat orang,"
Kami mula berbalah pasal aircond dan kipas dinding. Masing masing nak menang. Aku dengan jawapan aku, mereka dengan jawapan mereka.
Tangan runcing aku dah mula bertindak mencapai bantal. Bersedia nak baling dekat si Laila yang tak berhenti nak menjawab tu. Najla? Dia tak banyak pun berbalah. Dia banyak gelak je dengar perbalahan aku dengan si Laila ni.
"Jubo Pak Jabit betullah!"
"Tak baik body shaming Pak Jabit!!"
"Astagfirullahaladzim, korang gaduh apa ni? Aku tengah seronok dating dengan Hushi aku tiba-tiba Pak Jabit potong line! Eee korang ni!" tegur Yana. Nampaknya perbalahan kami dah buat dia terjaga. Dia mencerlung pandang aku dengan Laila yang dah ready nak berperang bantal ni.
"Pergi mandi! Kejap lagi kita nak bersiar-siar pulak." kata Yana dengan tegas.
Aku dan Laila sempat bertentang mata antara satu sama lain sebelum mula melakukan hal masing masing. Memandangkan mereka bertiga tu tak ada gaya nak gunakan tandas, baik aku masuk dulu.
Tapi aku yakin, aku yang akan menang. Tengoklah, sejuk beku si Laila malam ni nanti!
Aku akan conquer comfortable tu nanti.
Huh!
bersambung
Advertisement
- In Serial84 Chapters
If only I knew you (UNEDITED)
# 3rd place in the spring awards 2020A story about an innocent girl, a girl who only knew how to spread love. She has the eyes of innocence, the face of an angel and a personality of a dreamer but her smile....her smile is so beautiful but what people don't see, is a smile that hides more pain than you can ever imagine. A story about a boy, a boy who was forced to grow up into a cold heartless monster. Every girl wanted to be with him and there wasn't a single girl in the campus who had not slept with him except for those who were the outcasts. He was a playboy, not caring about anyone's feelings except his friends and his sister. His sister was his world, he would destroy anyone who even dared hurt his beloved sister. What will happen when he gets trapped in misunderstandings, vowing to take revenge from the girl who caused his sister pain?What will happen when he breaks her beyond repair?What will happen when she loses her purpose in life and becomes lifeless?What will happen when he finds out the truth and regrets immensely for what he did to the girl he madly fell in love with?What will happen when he gets separated from her?What will happen when he goes insane in her love, yearning and craving for her attention....for her that he abused for something that she never did but rather saved?Will she forgive him or will he lose her forever?After all, the things he had done to her were unforgivable and beyond words....."P...please don't leave me. Come back to me.... P...please...please Eyshana.... I... I love you" I pleaded and cried as I cradled her lifeless body.WARNING/ READ AT YOUR OWN RISK: INCLUDES MATURE SCENES, RAPE AND ABUSE!!.
8 381 - In Serial17 Chapters
Raven Eyes - A truly magical Adventure
Synopsis The Witch in training Alice Dutrar was born as a conduit. Together with incredible potential and untold power, also came an almost non-existent control over her own magic. After finishing school and repeatedly getting fired from any job she applied for she knew something had to change. When she finally decides to enroll at the Royal Academy of Witchcraft she didn’t expect to get so much more than she had bargained for. In between suspicious deaths, vanishing magical artifacts, and her own dark heritage arising, there is the unfortunate contract she entered with the mysterious and talented Ithelyn Dawnstar. But when the accidents around the Academy start to increase, the rather unlikely pair of Witches might just be the only one with a chance of standing against the forces that lurk in the shadows. Cover art by: Znodden
8 186 - In Serial9 Chapters
Magpie People
a not-quite-book about not-quite-kids seeing not-quite-real things, sometimes. i hope it makes you think about birds.
8 105 - In Serial13 Chapters
Flower Crown ~ Zianourry[ON HOLD]
JUST typical Flower crown Zayn and his life with his daddiesMore details inside
8 212 - In Serial18 Chapters
The Barbarian's Girl
❝𝑫𝒊𝒇𝒇𝒊𝒄𝒖𝒍𝒕 𝒓𝒐𝒂𝒅𝒔 𝒍𝒆𝒂𝒅 𝒕𝒐 𝒃𝒆𝒂𝒖𝒕𝒊𝒇𝒖𝒍 𝒅𝒆𝒔𝒕𝒊𝒏𝒂𝒕𝒊𝒐𝒏𝒔.- #𝒊𝒏𝒔𝒑𝒊𝒓𝒂𝒕𝒊𝒐𝒏❞~Isabella is working as a maid in a Castle. She became mute after a very hurtful incident. She used to live in a small village, far away from where she is now, with her family. She used to be happy. But everything changed in one night. Her life turned upside down. She had to witness her mother's murder. Also after that night, her father disappeared. She had to run away from her home, only to end up in the Castle. She was alone with no friends. The only thing that she had been wishing was for a miracle to happen, to take her away from her misery.Kennan King is a powerful man. He was known for being ruthless and heartless with everyone, especially the ones who tried to hurt him or his people. He shows no mercy to anyone. He was just a child when his family got murdered. He lived in the streets with no food. He found other kids like him and they united, becoming who they are now. He knew who caused his family's death and he wanted revenge.What he didn't expect though, is to find an innocent and adorable girl, scared for her life. She awakes feeling he didn't even know he would feel in his life and he didn't know if he was scared or not. Can Isabella warm Kennan's, cold heart?Read to find out!~This book contains sexual scenes so if you don't like it, you can leave.Cover by:@Moonlight_Bee @Moonlight_Bee All Rights Reserved.None of these images or pictures in this belong to me. They belong to their owners.
8 206 - In Serial28 Chapters
Badass Alpha Loves Curves
Mature Content (Abuse, Sex etc)"Sorry princess, I'll buy you new ones." I felt him smirk against my skin as he kisses wet trails down my neck. I played in his hair and rub his length through his torturous jeans. He was rock hard and you could see his bulge from a mile away at this point and all I want to go was pull it out and suck it until I can't feel my mouth. (Excerpt)Ever felt disowned by your family? Maybe because of your looks? Well, so have Diamond Flair Harris. At only sixteen, she deals the rollecoster she calls her life. Crying her self to sleep at night is the way she gets over it. With a drunkard father, a depressed mother and three preferred prefect sisters and a twisted past, it is extremely hard for her to over come the pain. Being overweight is not easy for a teen girl. Yet dont worry, the Badass Alpha Loves Curves.Diamond HarrisAge :17Height: 5"7Body Type :More2LoveEthnicity: Italian-AfricanEyes: BrownHair: BlackAwesome: YesHighest Rank #64In editing
8 96

