《[C] Putera Kayangan》Bab 2 : Hero
Advertisement
Kek chocolate aku dah pun habis. Tapi, aku masih malas nak berganjak. Suasana di Cafe ini boleh dikatakan agak riuh kerana ramai orang yang mengunjungi tempat ini.
Mana tidaknya? Barangan disini kebanyakkannya berwarna Hitam dan juga kuning keemasan. Sekali pandang, dah macam cafe mewah.
Cafe ini menyediakan pelbagai jenis manisan, minum, makanan western. Amat sesuai untuk pasangan bercinta mahu date bersama sama.
Cakap pasal pasangan bercinta. Haish, kiri kanan aku semuanya couple yang sedang meluangkan masa mereka bersama sama. Aku je tercongok kat sini sorang sorang.
"Hi~ boleh saya duduk sini?"
Aku memandang ke tempat duduk hadapan ku.
Yana rupanya. Aku senyum dan memberikan isyarat untuknya duduk.
Aku tak lah jahat sangat sampai tak bagi orang share meja, lagi pun dia perempuan. So, why not?
Aku tengok ke sekeliling. Patutlah, meja semua penuh.
Mataku kembali tertumpu ke arah Bella. Dia sedang menjamu selera chicken chop. Waktu rehat kut.
"What's your name?" Yana tersenyum memandang aku.
Alamak, aku kena speaking jugak ke? Ya Allah, aku tak reti speaking.
Sepaking aku retilah.
"Anayra Zaara" balasku dengan senyuman. Dan suasana antara kami kembali sunyi. Yana menyambung suapannya. Lentik betul tangan dia saat memotong ayam tu. Senang je dia potong.
Sampai ke aku? Patah pisau tu. I swear that was the last time I ate that.
"you?"
"Dayana. But just call me Yana" balasnya.
Aku angguk-anggukkan kepala. Aku hanya melihatnya makan. Terliur pulak aku nak makan chicken chop. Tapi macam aku cakap tadi, aku dengan chicken chop tak ngam.
"Yana!"
Macam aku kenal je suara yang sayup sayup tu.
"Najla ! Duduk duduk" pelawa Yana. Aku hanya sekadar memerhati.
"Lah Nayra! Kenapa muka macam beruk beranak ni?"
Jelingan maut dihadiahkan kepada Najla. Mana tidaknya? Tak sangka dorang dua ni kenal antara satu sama lain.
Beruk nak beranak kau cakap?! Muka bidadari macam ni kau kata macam beruk beranak? Eee
"Korang kenal?" Soal ku kehairanan. Kepala aku sedikit disengetkan sambil mengaru kening. Mata aku memandang mereka bersilih ganti.
"Haah kenal!" Ujar Yana. Nadanya kedengaran sedikit teruja.
Advertisement
"Dah lama dah kenal" sambung Najla.
Malas nak panjangkan cerita. Aku anggukkan kepala saja dan sambung menyedut straw minuman aku. Mereka berdua rancak berbual. Aku pula dengan dunia sendiri.
×××××
Dipagi yang indah ini seperti biasalah, kena pergi kerja. UWAA! malasnya Ya Allah. Aku nak rehat je kat rumah. Malas betul nak kerja kerja ni.
Aku melangkah masuk ke dalam kedai tapi tak ada orang. Sunyi sepi. Aku awal sangat ke? Encik Minghao dengan Najla takde pun lagi.
Kring~!
Aku melangkah laju ke arah telefon pejabat. Aku mengangkat panggilan tersebut.
"Kedai Bunga HaoHao bercakap! Ye ada apa apa yang boleh saya bantu?"
Diam
"Hello?"
Diam
"Hello.. ada sapa sapa tak?"
Tutttt
Lah, letak pulak. Kau nak main main dengan aku ke? Dahlah aku tengah seram sejuk duduk sorang sorang kat kedai. EEE!
"tengoklah, jatuh tangga kau hari ni!"
Aku letak ganggang telefon dengan sedikit kasar. Pagi pagi dah buat aku badmood nak main call call pulak.
Pantang betul aku bila orang main main ni haish. Dahlah baik aku mengemas dulu. Aku keluar dari pejabat Encik Minghao dan mula mengemas bunga bunga.
Tap
Tap
Tap
Bulu roma aku meremang. Jangan kata yang tu bunyi tapak kasut! Aku bersembunyi disebalik rak bunga yang ada.
Hantu ke? Aku langsung tak dengar bunyi loceng bila orang masuk.
Ya Allah kau lindungilah aku ya Allah. Jauhkan lah aku dari jin dan syaitan.
Ibu aku tak dapat menantu lagi Ya Allah!
"Cik"
Aku tersentak. Dia kat belakang aku!! Aku menoleh perlahan lahan. Lelaki berhoodie merah dan bermask hitam. Biasa merah merah ni syaitan.. haa kalau aku baca ayat Kursi ni confirm menggelupur.
"Awak manusia ke?" Tanyaku spontan.
"Tak,"
Kening kananku terangkat. Tak? Dah tu dia apa? Semut merah? Aku pandang dia atas bawah.
"Oh, baru saya ingat. Awak perempuan yang taktau 'push' tu apa kan?"
Eh?! Jap dia ni siapa? Ehh dia senyum pulak. Tacod!
"Sayang, awak kenapa?"
Automatik muka jijik aku keluar lepas dengar ayat yang dia lontarkan. Sayang dia panggil aku?!
Advertisement
"Tak payah lah nak pandang saya atas bawah.. saya nak beli bunga ni. Tolong bungkuskan cantik cantik"
Dia sedikit membongkokkan dirinya menyamai ketinggian aku yang paras bahu dia.
"Secantik awak" katanya separa berbisik. Aku memandangnya dengan muka terpinga-pinga. Dengan senyuman, dia menghulurkan bunga yang dia pilih tadi.
Aku hanya menurut. Bunga yang dia hulur aku ambik dan berjalan ke arah meja. Aku bungkus lawa-lawa yang aku mampu dan penuh kreatif. Aku dapat nampak muka terpegun dia tengok aku membungkus.
"Nak card? " Tangan aku mencapai card yang terdekat.
Lelaki itu tersenyum kecil lalu menggeleng. Dia menyeluk dompetnya dan mengeluarkan beberapa keping wang. Belum sempat aku nak sediakan duit baki. Dia terlebih dahulu melangkah.
"En-encik!! Duit baki!"
Ya Allah, gelabah akuu!
"Keep it "
Kelibat dia pun beransur hilang. Takut girlfriend lari ke? Mesti dia buaya kan? Dah ade girlfriend boleh lagi panggil aku sayang.
×××××
Sekarang dah jam 12 tengah hari. Perut aku dah lapar ni, tapi bayang Encik Minghao dengan Najla masih tak nampak nampak. Haish, dorang nak prank aku ke?
Oh ya! Aku tak check telefon lagi hari ni. Aku melangkah ke pintu yang bertulis 'staff only'. Beg tangan aku yang berwarna biru tua aku capai.
Jari aku lincah menekan nekan skrin telefon mudah alih itu. Group chat 'HAOHAO's LADIES 🌼' aku tekan.
So secara ringkasnya, group chat ni ada Aku, Fatin dan Encik Minghao.
"Boss~ saya tak dapat hadir esok. Saya tak berapa sihat sebab tercekik biji durian" -fatgurl
Uishh, masinnya mulut aku. Tabahlah Najla.
"Apakah? Besar besar tu boleh tercekik? Takpelah kalau macam tu. Nayra ada." -howthismancantalkmelayusoclear
"Baik boss!" - fatgurl
"Saya tak masuk hari ni. Jadi kira cuti ajalah" -howthismancantalkmelayusoclear
Laaaaa... Haish, inilah masalah bila lupa nak bukak phone awal-awal. Tapi semalam tak silap aku Fatin tu sihat je. Erm, dahlah. Dari aku buang masa baik aku kemas kemas untuk pulang.
Praang!!
Secara automatik kepala aku menoleh ke atas pintu yang tertutup rapat. Tu bunyi kaca pecahkan?
Ada orang pecah masuk kedai ni ke? Aku memberanikan diri untuk menjengukkan kepala keluar. Aku menyorok dibalik pintu agar mereka tak nampak aku.
Mereka memakai serba hitam dan amat tertutup. Sah mereka perompak!
Aduh... Fikir Nayra. Apa kau kena buat, cepat cepat. Ha! Call polis!
Aku capai telefon pintar aku dan dengan segera nombor 999 aku tekan. Entah kenapa aku agak ragu ragu nak tekan dail. Haish cepat Nayra!!
"Eh eh, ada perempuanlah~"
Aku terkedu. Perlahan-lahan aku menoleh. Shit! Dia jumpa aku.
"Mana? Wah.. ewah ewah.. dia cuba nak gagalkan plan kita nampaknya" ujarnya sambil melihat ke telefon bimbit aku. Ya Allah dia cuba nak hapus jarak antara kami pulak!!
"Jangan dekat!!"
Mereka tersenyum sinis mendengar kata-kata ku sebelum memandang antara satu sama lain.
Lelaki yang sedikit boroi itu membuka topeng muka yang tersarung menutupi muka. Terkejut besar aku bila tengok muka lelaki tu. Macam tumit kuda.
"Bagi kami duit dan kami akan beredar. Promise " dia menghulurkan tangan. Eee tangan dia merekah! Takut pulak aku tengok. Dia taknak kikis ke kulit lebihan kat tangan dia tu?
"Woi! Apa kau tenung tenung tangan aku? Bagi aku duit atau aku lem-"
"Wow.. dayusnya~"
Kami bertiga terkejut. Lantas kami mencari punca suara itu.
Lelaki berhoodie merah tadi!
Dia merenung 2 perompak di hadapan aku. Posisinya, dia bersandar di dinding sambil berpeluk tubuh. Mulut dia mengunyah sesuatu, kemungkinan besar chewing gum. Rambut hitam dia diikat kebelakang (photo). Kalini aku jelas nampak muka dia kerasan mask pun dia tak pakai, dan menutup kepala pun tidak. Mata hazel dia boleh buat aku terpukau.
Omg! Aku dah hampir nak jadi cacing kepanasan dah ni!!
"Kau siapa?!"
"Aku? Hero macam dalam setiap drama yang datang untuk selamatkan heroin dia" senyuman sinis dilemparkan.
Erk...
"Tsk, budak mentah!"
Dua perompak tadi mula menyerang lelaki berhoodie merah tu. Aku dah menggigil. Sumpah aku tak suka situasi tumbuk menumbuk ni!
Aku segera keluar dan menghubungi pihak polis. Macam macam bunyi dah aku dengar kat dalam kedai tu, jeritan, keluhan, gelakkan. Bunyi barang jatuh dan pecah pun ada.
Ya Allah, semoga lelaki berhoodie merah tu tak apa apa.
bersambung
vote komen
Ehek..
Thank you
👀❤️
Advertisement
- In Serial27 Chapters
Her New Doll (Completed)
(( Updates Weekly on Mondays!)) (( +18 Chapters Will Be Marked))The life of Donna Beneviento has been one of tragedy and fear. Even when gifted power she remained locked in a fantasy prison of her own making, spending her days creating and treasuring her dolls. An unfortunate soldier left behind after a paramilitary sweep of the area falls into mother Miranda's hands. With more than a few pieces missing she's useless to the priestess, but not to her Donna.
8 119 - In Serial55 Chapters
Lovely Villainess
Mia Young, a hard working orphan who finds comfort in her favorite novel "Lovely Heroine." While coming home from a long day of work she gets hit by a truck while pushing another out of the way. But once she wakes up she finds herself in the body of, Alina Eirlys, the villainess of her favorite novel that is fated to die at the hands of the crowned prince while suffering of a horrible disease.Is the novel all that it seems? Can she survive? Will she find love? Will she become a...lovely villainess?***All the rage, resentment, bitterness, sorrow, and pain were no longer contained as they spilled with my tears. I couldn't help but hate myself more for being alone, I've pushed away anyone who dared to get close.I could only blame myself.-Cough, cough.Red once again spilled from my lips, staining my tear stricken face and the surrounding snow.Oh, how I wanted to scream, that I too need love. I am lost like a child, only too scared and proud to let anyone close. I wanted to shout my grievances to the world to maybe receive love in return but I knew better than anyone I would receive scorn and ridicule.The sounds around me blurred from the ringing in my ears. I felt my sight dim. I was so tired but a part of me was not yet ready to embrace death. I felt the cold about to devour me but as it devoured me it turned into warmth.I wondered who it was embraced me. Death or ...
8 390 - In Serial59 Chapters
Untouched (BWWM)
Completed ✔"Damn she's thick." We both hear. I move to step over towards him. Eureka holds my arm drawing my attention back on her. She gets on her tippy toes. I brace forwards to cut the gap between us. Eureka holds around my neck putting her face to my ear. That's when I hear her whisper. "There's no need for you to get upset. He can only look, and not touch because I'm yours." I stiffen in my jeans. Getting aroused from her boldness. But I take it one step further. Gripping her neck. Detka holds my arm tighter. Lighty moans where only I can hear. I stand up straighter holding her against me by her neck. Looking at the cashier who is still watching her. I cough getting his attention. "Uhmm. Thank you but our groceries won't ring up themselves." He looks at me now. I smirk at him, taking Eureka's hand. "Also it's not nice to stare at what isn't yours." Eureka squeezes my hand. "Behave." She mutters. I ignore her and finish unpacking what's left. >>> What folks are commenting >>>"I love the story it's different from other stories I read. It'a so refreshing just seeing two people fall in love without all the drama. I love how they communicate with each other and how they plan to be with each other forever." ~ @melanin_poppin7"I have loved this story from the start. Their journey has been exciting in that its been between two folks just living an everyday we can relate to but still so attention keeping." ~ @787ralexis"This chapter was on fire 🔥!! Kira is everything!!" ~ @TrinkyWiggy"I swear I've read this book 5 times already but it's an experience of love and respect I love it sooo muchhhhhh" ~ @zozoDabananaHighest rankings #2 goodbook#2 architecture #5 thick#5 curvy #6 white #7 interracial#10 romance
8 228 - In Serial36 Chapters
Faithfully Yours (Book 2, Dominantly Yours Series)
Just when Claire and Nate think the greatest danger has passed, an ancient evil threatens to destroy their bond, their pack, and the future of all werewolves. *****Claire Masters is not usually one to give up. She's strong, loyal, and protective of what's hers, regardless of the cost. But with her pack still struggling to accept her, both as their Alpha Female and their Queen, she and her mate are forced to stay constantly on guard -- even when the bloody gift she finds on their porch is likely just a harmless prank. Except, this time, she's wrong...it's not the work of the pack. It's something much darker. Something that won't let the past get left behind.[[Word count: 70,000-80,000 words]]Sequel to "Dominantly Yours" / Cannot be read as a standalone
8 234 - In Serial16 Chapters
Shiva Ki Raavi
Shiva now manaaofying raavi
8 231 - In Serial41 Chapters
Jack of Clubs (BxB)
•Book one of the Suit Series. Can be read as a stand-alone•They were always enemies. Everyone knew that Sawyer and Samson despised one another. It was a bit cliché, the way that Sam was a football player, loved by all, and could party like no other. If you couldn't already guess, Sawyer was a bit different. He enjoyed movie nights, and wasn't a big fan of having all eyes on him. However, as sweet as that may sound, there was something dark. On a fateful movie night with his best friend Millie, Sawyer found himself eating at the local diner. When the pair spot Sam and his friends leaving their cars, things quickly spiral out of control. Everything rapidly changes, and the two seem to have one thing in common: They were both being watched by the same guys•O•O•Started: 12 . 27 . 19Finished: 5 . 2 . 20#2 in teen fiction-5/8/20#1 in lgbt-4/24/22#1 in teen romance-4/10/20#3 in gay-5/7/20#1 in bisexual-5/24/22
8 219

