《SOLAR INSTAFAMOUS !》prolog
Advertisement
━━»•» «•«━
: 02/12/2020
: 17/01/2022
:HIKSS I DONT KNOW I BUKAN PENILIK
Assalamualaikum ukhti!
Finally... Solar Instafamous come back after hiatus selama setahun beberapa bulan :V siapa yang batch 2020 tu In shaa Allah anda kenal cerita ini walaupun majoritinya pasti akan bertanya 'aik, cerita cenggini wujud ka'? Alahai kejamnya anda mengatakan itu ohoksss
Maira ( ) jugak banyak beri sokongan kat cerita yang dah lama hiatus tu TvT Thankies Maira~! You're the best! By the way, for those who tak kenal cerita ini, buat kali kejuta Author akan merasmikan 'SOLAR INSTAFAMOUS' ini adalah cerita dari 2020 yang entah bila lagi nak sambungnya TvT so sementara group B tengah sekolah, meh meh kita ambik kesempatan untuk tulis buku HOHOHO (tapi minggu depan still sekolah gak)
And beberapa lawak dalam buku ni takleh diamalkan dan dijadikan zikir dalam harian tahu! Eh-
Oleh kerana ini Author versi 2022 so mesti peranghai Author lain maceam dan beberapa plot dalam cerita akan ditukar atas asbab penambahbaikan. Lebih baik dan lebih mumtaz haaa gitchewwww.
Bahasa dan penulisan pun akan berubah gak tauuu QwQ
Sian ek korang. Baca cerita hambar macam masuk longkang ni TvT eh jap perli diri sendiri ka tu- but it's okay. Sehambar-hambar cerita ini, hambar lagi hidup anda. Jadi kenalah tambah perencahnya an HAHAHAHAHAHAH Astaghfirullah Author gurau je. Jangan terlebih ambil hati ya, kang lama-lama muka jadi jeruk. Nanti BoBoiBoy tak suka ecehh-
Lama pulak kita berkata ini. Tanpa melengahkan masa, mari kita pergi ke point penting kita kali ini =v=
Eh jap, rasa cam nak lengahkan masa lagi. Jap ekkk...
HAAAA STOP AT HERE! Author ada gak lukis art cite ni but macam biasa- hancuq lebuq TvT macam tak biasa HUUUUUUUU!!
Kan dah kata hancuurrrrr TvT kenapa still tengok tuu- Author doakan mata korang masih elok ya. Kang Author pulak kena heret masuk penjara sebab buat mata orang jadi buta :'D
Advertisement
—❥
____________________
____________________
''Hoahhhh!''
Bunyi macam harimau mengaum jumpa hantu, rupanya bunyi sumbang kalah tengkorak itu datangnya dari Solar yang sedang menguap besar sambil memegang mulut yang dinganga besar. Air ditubir mata dikesatkan dengan jari. Matanya lurus memandang ke depan, lalu tanpa disedari, ada satu susuk menyapanya.
''SOLAR!''
''Ahmamagempagorengkualibiarkitamakanoyehoyehahahayeha!''
''Wei, memang Gempa bagi korang makan kuali ke?'' soal Qually yang tiba-tiba muncul belakang Solar. Macam kuali yang merelakan diri dilempang ke kepala orang pula kita tengok dia ni.
Solar yang terkejut bak jembalang fly-fly terus mengurut dada. ''Kaulah kuali tu, Qually. Nak bagi ayam Blaze makan, kau nak?''
Muka Qually terus pucat. Tak nak lah jadi makanan si ayam kokok.''Ish, aku gurau je. Tu pun nak ambik serius. Kalah perempuan period.''
Solar buat muka datar. Eh tibe. ''Ha, gosip apa kau bawakan hari ni?'' Nadanya malas saja. Yalah, sehari kalau si Qually ni tak bawa kuali eh maksud saya gosip, memang tak sah. Mesti hari-hari jadi tidak lengkap jika tiada gosip yang terbit dari mulut si sahabat. Tanpa mengetahui gosip yang dibawakan lebih kepada umpatan yang boleh mengundang dosa besar...
Haa kantoi sentap.
''Oh, kau tahu satu app ni?''
''App apa?'' soal Solar dengan dahi berkerut. Sekali tengok macam JungKook jadi nenek kebayan. Dua kali tengok barulah perasan yang berkerut itu memang nenek tua pun.
Qually memandang sekeliling. ''App yang warnanya warna warni..''
''...di Aidil Fitri. Auchh!'' aduh Solar bagaikan Abang Saleh apabila bahunya dilempang kuali oleh Qually.
Ceh, ada pelempang kuali yang baru eh lepas Mama Gempa?
''Aku cakap betul-betul.. Jangan buat lawak karut murahan ini!'' marah Qually sambil menyimpan koleksi kuali yang baru diambil di dapur Gempa tanpa kebenaran pagi tadi. Patutlah Qually overdose marah, rupanya dia ambik dose vaccine bawah jambatan.
Kepala Solar mengangguk, just nak mengiyakan. ''Oh..okay. Aku serius la ni. Warna-warni? App apa tu? App 'pelangi buat kami yang berwarna warni' ke?''
Advertisement
''Bukanlah duhai rakanku yang nampak saja up to dated, tapi begitu out to dated!'' Qually menjerit sambil mengetap bibir, menahan amarah.
Solar menyengetkan kepala sambil tersenyum blur kalah Duri. ''Jadi apalah? Ish kau ni, main teka-teki kocek molek biarlah aku tahu hujung pangkalnya. Dahla bercakap berbelit bagaikan ular sawa lepas kenyang makan arnab.'' Tibeh ada sindiran terselit sedikit. Sedikit je ye.
''App tu namanya instagramlah!''
Hah instagram? App apa tu? Siap ada gram lagi. Ohh..mungkin app nak timbang berat dan bagitahu apa berat ideal bagi kita, fikir Solar sambil menggaru tengkuknya. Orang baru nak belajar, katanya.
Eh jap, sebelum ni tak belajar ke?
''Oh..instagram...instagram...''
''...apesal dengan app tu?''
Qually buat muka pasrah. Aduhai...susah benar nak berbual dengan si Solar ni. Nak kata bendul pun tak, elok je ujian straight F++.
''Kau tak nak buat akaun ke?'' soal Qually sebaik sekian lama merungut tak bermaksud. Yang pasti, dia memang tengah mengutuk si Solar.
''Buat akaun? Untuk apa? Aku bukannya ada masalah berat badan pun.'' Solar menggedikkan bahunya tanda tidak tahu. Haih bukan takat Qually je naik gheram ngan Solar ni, Author pun kalau boleh rasa nak sepak saja kepala dia sampai masuk gol.
''Alahai..anak ni. Tu bukan app nak ukur berat badanlah!'' Qually memegang kepalanya yang terasa berpinar. Mengikut ramalan readers, jika Solar mengutarakan pertanyaan lagi, maka pengsan dan komalah riwayat sesenduk Qually.
Terangkat sedikit kening Solar. ''Jadi, apa pakai la nak buat akaun instagram?'' Sekali lagi diabertanya.
Haa... kan dah pengsan dah si Qually. Sebelum memejamkan mata, sempat Qually menghulurkan wasiat yang lebih kepada jawapan kepada soalan Solar tadi. Sian dia, kalau tak jawab soalan si sahabat tak tenang dia di alam hospital mental nanti.
''Instagram tu untuk bersosiallah, dey!''
Hah?
Bersosial?
Perlu ke?
____________________
Advertisement
- In Serial31 Chapters
Collective Mind cannot understand
What is a person? What is humannnes? Do elves have humannes? Or do they have elvinnes? And what is justice? Care? Love? I can't understand. The story is about how the collective mind tries to understand people and other intelligent beings. But for some reason, sometimes he understands things in his own way. AN: I will make 1 chapters every week, however, sometimes can make 2 chapter
8 197 - In Serial49 Chapters
Labyrinthia's Maze
I had always found the idea of “Other Worlds” stupid. Magic wasn’t real. Even if it was the chance of someone spiriting away someone form a world without magic to a world with seemed utterly stupid. After all, what good would a tech geek do in a world of Dungeons and Dragons. Well, jokes on me, I guess. As I was about to log out of the NVR game I have been obsessing over for over 8 years, I blacked out. Next thing I know I am now living as my in game avatar in another world. Only I am now back to scratch, no more giant 200 floor dungeon, no more army of minions and traps, just me and a small room in the ground. Luckily, I have all I need to slowly rebuild my dungeon, I only hope I live long enough to do so. Who sent me here, what do they want from me, and can I ever return home? There better be answers to these questions because, while being my avatar is awesome, I also want to go home… I think.
8 147 - In Serial97 Chapters
Saga of the Great Wolf
In the Dragon Seal Universe, humans worship the Celestial Court of the Dragon Gods. As per the edicts of the Celestial Court, humans Cultivate the Dao to seek strength and rise above their common roots. If they rise to one day serve the Dragon Gods directly, they have the chance to be initiated into the Greater Secrets of the Daos, which can allow them to live for millions of years. Coalescence, the Path to Transcendence, is considered a Heretical Art of the Demonic War Masters, whose evil empire was said to have been overthrown hundreds of millennia in the past by the Celestial Court. Wolves, a species that are said to have once served the War Masters, are listed by the Temple of the Celestial Court as one of the most corrupt of Demonic Beasts. They are killed on sight. Surrounded by the Demonic Wildlands and protected by the ancient Watch Towers, a number of human nations and empires thrive atop the Great Plateau. Cultivators rule over the general populace and the Temple of the Celestial Court rules over the Cultivators. Anyone caught practicing Coalescence is sentenced to death by torture. I am half human and half Wolf. Since I am already under a death sentence for my Bloodline, there is nothing to stop me from setting out on the Path of Coalescence. As I promised my mother, I will grow strong. When I am strong enough, I will destroy the Dragons and Dragon Gods. I will set this world, once known as Sirius, free from their chains. Releases will be on Tuesdays & Fridays.
8 228 - In Serial8 Chapters
Rising of the Serpent
The year is 5278. In a world filled with Magicians, humans granted magic powers due to interspecies relationships with an alien species that landed on earth, humans have become slaves to their genetically superior overlords. The only humans with freedom live on the Island of Saint-Victor. One of these humans is Martial Dallas, a passionate human who wishes to attend the world's greatest magician academy, Saint-Victor's Military Academy. When he's accepted to attend, there's only one thing standing in his way; a 10,000 dollar deposit and only having four months to raise it. When living in a world with few opportunities for humans, Martial really only has one option:Become one of the world's greatest human pornstars.
8 145 - In Serial15 Chapters
Love Eternally (Carl Grimes story)
A Carl Grimes love story with plenty of twists and turns . This story will be worth it to read! So read if you love CARL GRIMES!!! (;
8 143 - In Serial12 Chapters
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH! (ON HOLD)
Male reader (Ork) x My Hero AcademiaDisclaimer: I do not own the vids, pics, Orks from Warhammer 40k and My Hero Academia. It belongs to their respective owners (vids and pics) Games Workshop (Orks Warhammer 40k) and Horikoshi Kōhei (My Hero Academia).
8 167

