《[C]Seksa seorang isteri ✔ •Park Jimin•》Bab 5
Advertisement
TOK!TOK!TOK!
"Masuk" Arah Jimin bila terdengar pintu pejabatnya diketuk oleh seseorang dari luar.
"Hi pengantin baru" Kata Taehyung dengan nada gurauan.Pintu bilik pejabat Jimin ditutup dengan perlahan tanpa mengeluarkan bunyi bising.Biasalah Jimin ni,dia tak boleh dengar bunyi Bising,takut idea hilang katanya.
Macam kau tengah exam,tetiba bunyi kereta,bunyi jentera bising,bunyi orang yang tengah bina bangunan sekolah.And ssup! Idea kau hilang terus.
"Emm" Kata Jimin dengan nada serius sambil membuat kerja di laptopnya,tidak mempedulikan Taehyung dan menganggapnya hanyalah seekor lalat.
"Asal ni badmood tiba-tiba?Jawab lah hi ke apa ke,hello ke.Arigato gozaimasu ke?Ni cakap emm je.Memang mulut kau tu ada emas ke sampai kau tak berani nak buka mulut takut emas terjatuh keluar?" Tanya Taehyung sambil eye roll kan matanya.Dia lantas melabuhkan punggungnya di atas kerusi berhadapan dengan Jimin.
Jimin merupakan seorang CEO di syarikat arwah ayahnya iaitu Syarikat Hyundai iaitu sebuah syarikat kereta yang terkenal di seluruh dunia.
"Kau boleh tak jangan serabutkan otak aku?!Kau datang cuma nak cari gaduh je!Dah lah aku stress pasal kerja,kau pulak tambah lagi.And lagi satu,aku dengan dia bukan seperti pasangan lain.Dendam aku terhadap perempuan tu masih ada dalam hati aku" Kata Jimin dengan nada bengang.
Taehyung mengeluh. "Kau still berdendam dengan bini kau?! Apa salah dia?!Kesian dia kau seksa hati dia!" Kata Taehyung dengan nada kesal bercampur geram.Dia berasa kecewa dengan perangai Jimin yang still berdendam terhadap Yoorin.
Jimin menutup laptopnya lantas menyilangkan tangannya lalu mengoyakkan senyuman sinis.
"Kesiankan dia?Huh!Jangan harap!Sejak appa aku ambil dia jadi anak angkat,omma ngan appa aku langsung tak pedulikan aku.First tu aku terima tapi lama-lama aku macam disisihkan dari keluarga.Bila aku tanya kenapa omma dengan appa selalu berada di sisi dia,omma cakap dia trauma dengan kejadian yang berlaku dalam diri dia.Asyik dia,dia dan dia"
Advertisement
Taehyung hanya mengeluh "Mesti ada sebab kenapa omma dengan appa kau lebihkan dia.Dia still trauma dengan kejadian yang berlaku dalam hidup dia.Cuba bayangkan kalau kau berada di tempat dia?Kau pun akan alami nasib yang sama" Kata Taehyung panjang lebat.
"Whatever.Yang pasti,aku takkan sesekali jatuh cinta dengan dia.Ever" Kata Jimin dengan egonya.Taehyung mengeye roll kan matanya.
Seriously?Ok!Mari kita tengok setakat mana ego budak ni boleh bawa!
"Ya?Kau pasti?Are you really sure that you didn't fall in love with her?" Tanya Taehyung dengan senyuman sinis.Sengaja ingin mencabar Jimin.
"Yup.I'm really sure.Ok macam ni lah.Aku buat cabaran.Kalau aku jatuh cinta dengan dia,aku bagi kereta BMW6 aku kat kau" Kata Jimin dengan yakinnya.Serta-merta,mata Taehyung terbeliak tak percaya.
Kereta BMW?!Mahal tu weyh!!!
"SERIOUS LAH?!Ok.Aku setuju!Tak sayang ke dengan kereta BMW6 kau tu?Kereta kesayangan kau tu." Kata Taehyung dengan sengihan nakal.Jimin menjeling menyampah.
Tak.Lagipun aku boleh beli baru lagi.Berpuluh-puluh pun aku mampu beli" Kata Jimin dengan nada berlagak.
"Ok.And aku jamin kau akan jatuh cinta dengan dia" Kata Taehyung lalu ketawa.
"Never!Dah blah!Aku nak buat kerja pun susah.Sehari tak kacau aku,tak boleh ke?Menyemak lah" Kata Jimin dengan nada menyampah.Taehyung mencebik.
Kuang hajo mamat pendek ni main halau aku camtu je?!
Kang aku hempuk dia sampai mengelupur,tahu lah dia langit tu tinggi ke rendah.Tengok lah nanti!
"Aku memang nak blah pun.Aku doakan semoga kau akan jatuh cinta dengan dia" Kata Taehyung lantas keluar dari bilik Jimin.
Bagi Taehyung,Yoorin kelihatan cantik di depan mata lelaki sehingga boleh menggugat hati lelaki yang melihatnya cuma Jimin masih buta lagi serta egonya yang tinggi.Biasalah ego dia bawa tu memang tinggi sangat,sampai susah nak turunkan.Dia mendoakan semoga Tuhan menbuka pintu hati Jimin untuk menerima Yoorin dalam kehidupannya.
[TBC]
Advertisement
- In Serial25 Chapters
Overlord Fanfic
MC died, meet a god, agreed to be isekai'd in isekai to be isekai'd later on isekai where magic is real. Makes sense right? Now read it.
8 164 - In Serial27 Chapters
Queen of the Rings
What if Arwen Evenstar became a member of the Fellowship, only to succumb to the temptation of the Ring? The love story of Arwen and Sauron.
8 109 - In Serial15 Chapters
Queen of thieves
The city was home to the biggest den of thieves, rapits and murderers the world had ever seen. Most who entered, never came out. And every citizen in the city, from the youngest child to the oldest men and women, carried a weapon and none were safe, save for one. And she was the scariest of them all. ................................................................ This is my first fiction so I appreciate any feedback or constructive criticism to help make it better, hope you enjoy it!
8 204 - In Serial15 Chapters
A Gamer But I Also A Realist That Do Not Believe Anything That Not Disprove
Synopsis:The protagonist was abduct and then was given a mission to reduce the war that gonna happen in the other world as a beta testerThis is from http://animetaken.blogspot.my/2015/11/blog-post_9.htmlThe blog is mine
8 149 - In Serial12 Chapters
A New World ( KNY X MHA BOOK )
DISCONTINUED. (Story will be reworked on.)Disclaimer: I don't own KNY and MHA, both belong to their respective owners. I also don't own the art cover. (It belongs to Ruttika Raphisuwan)THIS BOOK WILL CONTAIN MANGA SPOILERS FOR BOTH ANIMES BUT OF COURSE THE PLOTS WILL BE CHANGED. I normally update and upload chapter/s daily if I have enough time and ideas.This is my first book, expect some bad storywriting and a little bit of wrong grammar. I try to better my writing skills on every chapter I upload. Hope you stick with me.
8 132 - In Serial3 Chapters
Soul Manifestation
The Soul Manifestation is an exclusive program that helps you to find the secrets of attaining thetruly fulfilling romantic relationship with your soulmate and to improve your ability to attract your soulmate. ... Attract your soulmate. Get rid of your health challenges. Reveal ideal career. Enjoy beneficial gifts.
8 116

