《[C]Seksa seorang isteri ✔ •Park Jimin•》Bab 4
Advertisement
Yoorin tersedar dari tidurnya lalu menyanggul rambutnya yang panjang.Yoorin membuka phonenya lalu melihat banyak mesej yang masuk melalui WhatsApp.
My beloved husband
Malam nanti aku tak balik.Jangan tunggu aku.Kunci pintu.
6;50 P.M.
Yesterday
"Patut lah tak nampak batang hidung dia semalam.Punya lah aku tunggu dia macam tunggu durian jatuh sampai tertidur.Haish" Kata Yoorin lalu membalas mesej Jimin.
My Beloved husband♥
Kalau saya nak keluar jumpa kawan boleh?
Tu pun nak tanya izin ke?Keluar je lah.Asal kan jangan kacau life aku.Tapi ingat!Kau jangan nak mengatal dengan jantan lain.Kau mengatal,nahas kau aku kerja kan!
"Wah!Wah!Wah!Ni dah kes mengugut ni.Dia keluar dengan betina sundal tu boleh pulak.Kalau aku keluar dengan lelaki lain,bukan main ugut-ugut orang" Omel Yoorin dalam hati.
My beloved husband💓
Saya keluar dengan kawan saya
Apa-apa je lah!Dah aku nak off!
Last seen 7:01 P.M.
"Eh?!Kurang ajar!Main off je.Sekurang-kurangnya cakap lah bye sayang ke apa ke.Ni dia ckp bye terus off!" Bebel Yoorin dalam hati lalu mengambil tualanya.Dia menuju ke bilik mandinya lalu bersiap.
__________________
"Aish mana pergi budak tiang ni?Kata nak jumpa.Ni belum nampak lagi batang hidung dia ni" Kata Yoorin sambil menilik jam tangannya.
Tiba-tiba....
"OHOI PENDEK!"
"OH ROSE HIJAU MACAM PETAI!!!" Latah Yoorin.Siap dengan tangannya yang membuat style seperti silat gayung.Manakala Rose,sudah tergelak sambil menampar tiang lampu berkali-kali,tidak dapat menahan betapa lucunya Yoorin melatah.
"Woi,sesedap kau eh cakap muka aku hijau cam petai?Hello?Muka aku putih,ok?" Kata Rose dengan muka riak.Yoorin mencebik.
"Weyh baldi mana weyh?Aku tetiba rasa nak muntah selepas dengar kata-kata kau ni" Kata Yoorin dengan nada menyindir.Rose mencebik.
"Hmm yolah!Aku ni mana lah cantik.Nak dibandingkan dengan katak,katak cantik lagi dari aku" Kata Rose dengan muka sengaja dibuat sedih.Yoorin hanya tergelak.
Advertisement
"Aku gurau je.Kau cantik lah.Dah!Dah!Jangan buat muka cam minta pelempang dengan selipar Jepun aku kat rumah.Jom masuk!" Tangan Rose ditarik masuk ke dalam kafe,mencari tempat duduk mereka.
Sesudah mereka jumpa tempat kosong dan membuat pesanan,mereka berbual-bual sambil menunggu pesanan mereka.
"Weyh,nak tengok gambar husband kau.Nak tahu juga husband kau tu handsome ke tak?" Tanya Rose sambil tersengih cam kerang busuk.Tidak lama kemudian,waitress datang dengan membawa dua gelas jus apple yang dipesan mereka tadi.
Yoorin mengeluh kecil.Iphone 6 miliknya dicapai lalu icon gallery ditekannya.Gambar Jimin ditunjuknya di depan Rose.
Rose yang sedang menikmati jus apple yang dipesannya nyaris tersembur sebaik sahaja mata bulat comelnya melihat gambar Jimin.
"Ji...Jimin?DIA HUSBAND KAU?!" Rose memandang wajah Yoorin,mengharapkan Yoorin mengatakan tidak.Namun hampa apabila Yoorin menganggukan kepalanya.
"Nae.Dia suami aku.Atau kata lain,suami olok-olok je.Perkahwinan palsu je" Ujar Yoorin dengan nada sedih.
"B...but why?Jap!Aku tak faham kenapa korang berdua tiba-tiba boleh berkahwin.Korang terlanjur ke apa?" Tanya Rose dengan penuh soal.Yoorin mengelengkan kepalanya.
"Bukan!Mak dia yang aturkan perkahwinan kami.Mak dia sukakan aku tapi Jimin yang tak sukakan aku.Dia cuma anggap aku ni pembawa masalah je dalam rumah" Ujar Yoorin.Rose menepuk bahu Yoorin.Simpati akan nasib Yoorin.
"Aku ingat lagi yang dia simbah air longkang kat kau time kau nak masuk kelas.Geram tau aku time tu.Mentang- mentang dia ketua pengawas,senior lagi dari kita.Depan cikgu,bukan main lagi baik.Belakang cikgu,perangai mengalahkan gangster jalanan" Kata Rose dengan nada tidak puas hati.Yoorin mengeluh kecil.
"Aku ni tak cantik ke weyh?Apa kurangnya aku?Haish,cubalah aku jadi cam Hyorin tu.Cantik,comel,seksi,tinggi lagi.Mana tak nya Jimin suka kan dia.Aku ni?Huduh,tak comel,tak seksi,pen..." Belum habis Yoorin cakap,Rose menyumbat burger miliknya ke dalam mulut Yoorin.
Advertisement
"Anda bercakap macam tu lagi,maka saya akan gigit pipi anda sampai lebam.Dengar sini!Bagi aku di antara kau dengan si betina sundal tu...Ups!Sorry!Si Hyorin tu,kau cantik lagi dari dia.Jimin tu buta,baru lepas kena jolok dengan aku sebab terlampau geram.Ok,ok!Aku gurau.Jimin tu tak pandai beza mana burung pipit mana burung gagak.And excuse me?Siapa cakap kau tak cantik?Asal time kita sekolah dulu,berduyun-duyun lelaki masuk dalam kelas kita bagi surat lah,bunga lah dekat kau.Jealous aku time tu kot" Kata Rose panjang lebar.Bibirnya dicebik.Dahi Rose dijentik membuatkan Rose terjerit kecil.
"Tak payah ah nak jealous.Biasa je aku tengok muka aku ni.Sama je dengan manusia kat dalam dunia ni.Kau pun cantik juga.Comel lagi tu,cuma perangai kau cam tomboy tu buat lelaki takut dengan kau" Kata Yoorin.Rose hanya tersengih.
"Betul apa yang aku cakap tu weyh.And aku doakan semoga kau dengan Jimin bahagia.Aku yakin suatu hari nanti Jimin akan jatuh cinta dengan kau" Kata Rose.Tubuh Yoorin dipeluknya erat.
"Thanks Rose.Kau je kawan aku.Aku dah tak ada siapa-siapa lagi dalam dunia ni" Yoorin menangis teresak-esak.Rose menepuk belakang Yoorin.
"It's okey.Luahkan sahaja apa yang kau pendam"
Dan pagi itu,Yoorin meluahkan segala-galanya kepada Rose.
Advertisement
- In Serial49 Chapters
A Lord of Death
Efrain Belacore, lich and erudite necromancer, was just trying to enjoy a cup of tea with a morning book. Then that over-excited paladin just had to kill herself, with his pendulum no less. Now Efrain has been drawn into a much larger story than he had wanted, caught between a powerful chruch, its young champions, and an mysterious curse. Join in a hilarious and fascinating journey as Efrain and his unexpected students explore from the holy capital of Anogrrah to the magical continent of Pasgrima, as shadowed conspiracies and ancient secrets rise to meet them.
8 179 - In Serial9 Chapters
Colourland
Colourland is the story of Crayon, Colourea, Colouruke and Artby. They live together in Colourland and they work for a man named Challenger. They get into fights. The link to my story is here: https://m.webnovel.com/book/colourland_15008946506548905
8 130 - In Serial24 Chapters
Working on a pokemon fanfic
Just working on a rough draft for a pokemon fanfic, nothing to see here! If you read, just know that all chapters can be subject to change!
8 212 - In Serial35 Chapters
Family Issues
6 older overprotective brothers. No parents.First year of high school that more than half her brothers go to.What can go wrong?Especially when she finds out a lil something bout her brothers and her parents death..✨This book is absolutely amazing. It has become my new favourite book on wattpad. The story is amazing and flows perfectly. There is no point where I was like what's going on or who is this unless you wanted it to be that way. I truly love this book - @savagereader67Your book was amazing. I love how it is drama, but not too much. Like if you read a book that is based on drama you get tired REAL soon - @BeateHonningsvaag02This is my favourite book and I am sad that it has to end but I think you did an amazing job on writing it - @witch_passion This book is amazingPlease keep writing more....Love it - @AditiChakravarthyTHIS BOOK IS AMAZING. WOW....Liked?! Girl I'll marry this book - @WINKYFAIRYX11 🤣A/n it's cringe af and like weird at the start but I promise you it gets better :)
8 200 - In Serial25 Chapters
A Mindful Relationship [Jensoo]
A world where you can talk to your soulmate through your thoughts alone. A mystery of who your soulmate would be begins now in the life of Kim Jennie. Who would it be? ...Inspired by Soulmate Accident converted by @blinkbell
8 158 - In Serial24 Chapters
The Love That Define Us {Completed}
Anuraag Agnihotri is a 27 years old NRI, comes India to attend, Wedding of his childhood's best friend, Sivan Rana's younger sister; Diya, who is living with her Uncle's family in a small town of Shimla, after the death of their parents.Unaware of the fact about Diya's wedding, Anuraag develops feelings for her when he first meets her; after he gets to know the truth, it's getting harder for him to live under one roof with her and her family only to see her get married to another man.......The day she supposed to get married, something happens that turns everything upsides down for Diya....the the only choice that is left for her is to get married to her brother's best friend to save her family's reputation. But the question still stands will Diya fall in love with Anuraag or will choose a different path in the end?
8 228

