《Koleksi Seram》Asrama
Advertisement
Kalau dah sebut asrama, mustahil tidak akan berlaku yang berkait dengan makhluk halus.
Selepas beberapa bulan ditinggalkan pasti akan dihuni oleh mereka. Setahu aku, bila rumah atau sekolah yang berkaitan dengan bengunan. Bila ditinggalkan lebih daripada tiga bulan, pasti akan dihuni oleh makhluk halus. Sebab itulah, jika hendak meninggalkan rumah lebih daripada lima hari. Letak kuali atas dapur, dalam tu letak asam yang kebiasaannya orang nak kukus ikan. Entah apa menatang tu orang panggil, serius aku tak tahu tapi nama dia asam-asam gitu. Bila kau buat camtu, makhluk tu ingat ada orang lah kat rumah. Aku tak tahu betul ke idok, sebab ni idea kawan aku. Aku juga musykil, antara aku ni bengap ataupun bodoh sebab percaya dekat benda ni. Tapi, aku ia kan jelah. Kalau salah, sorry. Saka aku terkeluar sikit. Hehehe
Balik kepada tajuk tadi. Asrama? Ya, ini kisah aku dekat asrama. First day aku masuk asrama, tingkatan satu. Sekolah aku ada dua sesi, petang dan pagi. Sesi petang, tingkatan satu dan dua. Manakala, sesi pagi tingkatan tiga, empat, lima dan enam. Setiap tingkatan ada sembilan. Banyak kan? ya sangat banyak. Bila dicampurkan semua, nak duduk dalam dewan pun sempit dan sendat. Tiba-tiba rindu pula nak sekolah. Shit!
Aku duduk asrama, sebab tiada orang nak hantar aku ke sekolah. So, aku duduklah asrama. Yes, mula-mula rasa janggal sikit. Aku ada geng, termasuk aku jadi empat orang. Seorang lagi dari Pulau Redang, Aisyah namanya. Aku ingat dia senior aku. Last-last, sama umur weh! kulit dia sawo matang tu yang menampakkan lagi kematuredtan dia.
Chop! pasal asrama kan? Sorry, aku eksaited sangat nak cerita pasal ni sebab benda ni berlaku dekat aku sendiri. Ah, babi!
Malam yang membosankan, hari minggu dan minggu tu tidak balik. Jadi, stay kat asrama je lah. Bilik aku ada lapan katil, jadi mesti ada lapan orang sebilik. Katil sorang-sorang, bukan doubledacker. Bilik air, merangkak pun dah sampai. Dekat je dan siapa duduk dekat dengan tandas pasti kena tutup pintu sebelum tidur. Jadi security tandas lah kononnya.
Advertisement
Asrama aku boleh bebas, nak berbogel pun boleh sebab dia bulatan dan dekat tengah tu tempat ampaian. Blok A menghadap Blok B, bila lihat daripada atas ianya berbentuk segi empat tepat. Kadang-kadang aku main badminton ditengah tu. Blok B ni belakangnya ada hutan, dan blok A menghadap dengan asrama lelaki. Jauh, jadi lek ah nak freehair. Bukan nampak pun!
Macam biasa, kalau bosan mesti kacau orang. Aku pun duduk atas katil Aisyah, dia sibuk baca novel. Dia bangun, dan dia duduk belakang aku perhatikan karenah kawan di dalam bilikku. Ada yang makan meggi, sibuk berulang-alik ke tandas mungkin basuh baju, menyanyi, gosip dan buat tahi mata. Aku duduk menghadap ke arah dia orang dan Aisyah duduk belakang aku. Ditepi tandas, ada tingkap. Aku tak tahu kenapa tingkap tu tak tutup. Maksud aku, langsir tak tutup. Tingkap kena tutup awal-awal nanti syaitan masuk. Lama juga aku tenung tingkap tu. Tiba-tiba, lembaga hitam lalu dan bentuknya macam persis orang minyak sebab badan dia hitam. Berkepala licin dan aku tersentak. Yelah, kali pertama tengok weh! sorry, jakun. Hahahaha!
Tangan aku punyalah tak duduk diam, aku tunding jari ke arah tingkap tu. Macam eksaited sangat nampak makhluk tu! sumpah bodoh!
Aku tepuk peha Aisyah sambil tunjuk.
"Jangan tegur" kata Aisyah perlahan.
Aku lupa! kalau nampak benda tu sepatutnya senyap. Bukannya tegur, kalau tak dia akan kacau woi...
Aisyah memang nampak, sebab kami pandang tingkap tu sama-sama. Cuma, Aisyah diam dan aku pula over.
Kalau nak tahu, bilik kami tingkat yang kedua dan bawah bilik ada bilik study untuk setiap tingkatan. Sebenarnya, kami selalu bermain dibelakang bilik itu dan memanjat bila bosan. Waktu siang lah buat benda tu. Kalau malam ni, dia lain macam sikit. Aku tak tahu sama ada benda tu makhluk ataupun budak lelaki yang memanjatnya. Aku hairan jadi aku pun senyap.
Malam tu, aku tak boleh tidur. Aku dengar orang mencangkul pada pagi tu. Gila ke apa mencangkul malam-malam! gertak aku dalam hati. Aku baring kanan, tak selesa. Baring kiri, lagi tak selesa sebab menghadap pintu. Jadi, aku memandang siling dan melihat kipas berpusing seperti mana otak ku juga berpusing memikirkan kejadian yang berlaku di asrama sebelum ni dari senior-seniorku.
Aku marah dengan diriku. Sebab aku tertegur benda tu, malam ni aku jadi mangsanya... aku perasan ada yang memerhatiku, mungkin sebab tu aku tak boleh tidur. Babi! Babi! Babi!
Advertisement
- In Serial15 Chapters
Hanging out with the Mutants
In a certain universe, there are humans who have developed superpowers called 'mutants'. A guy who can read minds; a guy who can bend metals with a thought; a guy with metal claws coming out of his hands; a woman who can control things with her mind; and so much more. There is one guy, who neither have superpowers or any mutations, but is hanging out with them. What they did not know is that he has something much stronger. This is his adventure.
8 127 - In Serial50 Chapters
I can summon my past lives
What would you do if you were the only cultivator on the planet? What would you do if you could summon the soul bodies of your previous lives and leech off of their experiences? For the first time in my boring life, I finally saw the light. I was given the mission to become the strongest by any means necessary. Lucky for me, my past lives were quite badass in their respective universes during their prime until their untimely deaths...well most of them, I think. Their experiences remolded the current me to become their best version. I learned something: As powerful as they were, they still died for one reason or another until it was ultimately my time to live. In this life, I vow to learn from their mistakes and live forever. Besides, there must be a reason this {Requiem System} I got was given to me in this life. I am scared I am the last life to be reincarnated. If I die, there won’t be another do over. And why would I die if my reincarnations are also invested in this life as I am? They came with their powers intact...just that they lack a physical body which I am happy to share. With beings that strong at my beck and call, I think the bar that I must surpass had been raised a little bit too high. I am called Damon Kaze and I welcome you to this journey of my last reincarnation of mine. I can’t guarantee it’ll be your cup of tea, but hey, sometimes you never get what you wish for. You just have to live with it and hope for the best.
8 109 - In Serial25 Chapters
A Wicked Tale Of Witches, Wands, Booze, and Swagger
A DARK HUMOR STORY! A drug addict ends up in the body of a Harry Potter character, just before the first day at Hogwarts. Blood, guts, comedy, and amoral behavior. Harry Potter/Stargate SG1/Starwars Crossover Fanfiction.
8 125 - In Serial7 Chapters
SEVEN MINUTES IN HEAVEN (The Breakfast Club x Teen Reader)
You are stuck in detention with five students from different cliques, bored out of your mind. You decide to make detention interesting by playing a game of Seven Minutes in Heaven. (Reader is a high school teenager)Ranked #1 for #JohnBenderRanked #1 for #TheCriminalRanked #1 for #ThePrincessRanked #1 for #80sMoviesRanked #2 for #AndrewClark Ranked #3 for #TheBrainRanked #6 for #BrianJohnson
8 202 - In Serial11 Chapters
Boardwalk 《David the Lost Boy》
David ff
8 74 - In Serial6 Chapters
rabbits sin of silence (Seven Deadly Sins X reader)
There were eight deadly sins but, seven sounds better.It's more catchy.It lets people be bystanders, it lets them watch without interference.Because the eighth sin was the sin of silence.and no one likes to see the faults in themselves.------------- discontinued -none of the characters of plot lines from the seven deadly sins belong to me.
8 234

